mandag 13. februar 2012

X-faktor blomsterutgaven - farge orange

I denne runden hos Moseplassen er det orange!
Blomster med orange farge!
Dette var vrient og i dag måtte jeg bruke litt tid på å finne den rette kandidaten.
Det er ikke enkelt å skulle velge ut den rette, når det ikke er så mange å velge mellom.

Valget mitt falt på denne rosen, som desverre nå er død etter fjorårets kalde vinter.

Rose Alexander Mecenxie
Det var ikke så lenge jeg fikk beholde denne i hagen, dette bilde er fra sommeren 2008.

Har du lyst til å se andre som har meldt seg på i den orange runden så trykk her:

http://moseplassen.com/2012/02/x-faktor-blomster-orange/

17 kommentarer:

Kathrine sa...

Lekker rose! Godt du fikk bilde av den før den forsvant.
Noen av mine roser har også frosset ihjel, mens andre tåler vist det meste:)
Ønsker deg en fin mandag, vivi.
Klem:)

Asbjørg sa...

Det var en veldig fin rose,synd at den frøs bort!

Arlens boblebad sa...

Enig at oransje var vanskelig.Hadde ingenting å bidra med der, men det hadde derimot du!
Kjempefin var den!
Klem Linn

krepsemor sa...

Så nydelig rose, og så synd at den frøs bort! Men noen er mer pysete enn andre, dessverre!
Lykke til!

Laila -Karin sa...

Nydelig rose

Inger Marie sa...

Så flott orange rose,Vivi...vi ser ikke så mange av de i hagene...men denne var lekker:)
Lykke til...og takker for kommentar hos meg:)

Anne Marit sa...

Bare helt nydelig! Ja,roser er det ikke lett å få til å overvintre! Jeg bor noen mil sør for Lillehammer og her får jeg kun de mest hardføre! Flott å ha de en sesong likevel! Lykke til!

Bekka sa...

Nydelig rose!!
God uke ønskes deg :)

hageglad sa...

Vakker rose du bidrar med i konkurransen! En flott og flammende oransje farge! Takk for hyggelig kommentar fra deg på bloggen min! Lykke til! Klem fra hege

Line Fauerholm sa...

Sikke en skøn lysende rose! Jeg kan godt forstå du har meldt den til x-factor konkurrencen.

Hilsen Line

Line S sa...

Vakker rose. :)

Lykke til i konkurransen!

Marit sa...

Nydelig rose!

Frk. Anemone sa...

Meget flott orange rose, det var da synd at den frøs væk under den strenge vinter. Du må ha' dig en ny!

Ulla

Tua sa...

Denne rosa er så fin :) Det bor faktisk en slik en her ennå. Masse lykke til.

Mandelhjärta sa...

Flott og spesiell rose! :)
Du får glede deg over bildeminnene.
Lykke til i konkurransen!

marit´s,,, sa...

Den rosa var det en nydelig oransjefarge på , den kunne vært på en marsipankake den.

I år synes jeg så mye var sent av blomster for sommeren var litt våt og kald , mange av mine roser frøs også.

Det er ikke vanskelig å lage texsture bilder , en bare legger bildene oppå hverandre i et bildeprogram.

Ha en fin kveld , klem fra Marit.

Wenche sa...

Den rosen var veldig vakker rose Vivi og et nydelig bilde.

Lykke til :-)