Gå til hovedinnhold

Barndomsvenninner

Vi er tre jenter som har holdt sammen siden barneskolen, og i går var det tid for og treffes igjen!
Det er alltid hyggelig å treffe gode venninner og jeg gledet meg veldig på bilturen til Hamar!

Den ene holdt hus og vi to andre sto for maten.

På menyen i går kveld sto det:

Hvitløksbrød, laks med rød pesto og scampi.
Kjempe gode scampi marinert i olje, chilli, hvitløk og sitron.
Laksen ferdig stekt. Jeg snittet i laksefilen og hadde i rød pesto. På toppen la jeg mozarella ost og spinat!
Alt servert med en frisk salat!
En veldig hyggelig kveld med masse gamle minner og fnising!
Det gjør godt å kunne ha litt jentetid og være litt tenåring igjen :)
Ønsker alle en fin lørdag!

Kommentarer

Huldra sa…
Herlig med sånne skravlejentedager. Ser ut som dere hadde det ordentlig kos. :)
Det er bestandig så koselig å treffe gode venninner fra barndommen...man kommer nesten i samme modus som da!
Det ser ut for at maten også var av beste sort...mmm
Fortsatt god helg.
Klem fra Kristin
loftkroken sa…
Takk for koselig kommentar:))
For en deilig mat du har laget,mmmm
Nå har jeg lagt deg til bloggrollen min :))

Klem Bente
Såg ut til å være en flott kveld med gode venninner og god mat :))
Alltid koselig med slike kvelder!!
Nennes sa…
Mmmmm det så snadder ut!
Så kos å treffe barndomsvenner da :)

Nyt livet og ha en flott og solrik helg!
Jeg setter også veldig pris på slike treff :-) Maten så også god ut! Scampi er godt, men jeg minner alle scampispisere om miljøskadene i dens kjølevann og mangroveskogene som forsvinner.
Det så skikkelig godt ut, jeg fikk vann i munnen av bildene. Herlig med slike venninnekvelder :-)
Ønsker deg en fantastisk helg videre :-) Anita
Elisabeth sa…
Jentekvelder er gull verd.

Hadde min forrige lørdag. Gjør godt. Humrer og smiler fortsatt.
Hvor ser det hyggeligt ud og lækker - lækker mad du har lavet.
God søndag!

:-) Dorthe
PS. man kan ikke længere abbonerer på indlæget, således at hvis du svarer, ser jeg det ikke.

Just info.
Seascape sa…
Takk for en koselig kommentar :-)
Det er jammen koselig å være tilbake i hage blogglandia igjen.
Maten så riktig fristene. Koselig med jentekveld.
Ha en riktig fin helg.
Klem
Margareth sa…
Så utrolig koselig!! Skal selv på et slikt møte til mandag. Vi er 4 jenter som har holdt sammen siden barneskolen :-)
johanne sa…
Åh jeg unner dere det.
Anette sa…
Åh, så utrolig koselig dette så ut da! Ingenting er som gode venninner :) Jeg ser frem til en lignende venninnekveld i morgen. Vi er fire stykker som har holdt sammen siden ungdomsskolen og nå er det på tide å treffes igjen! Moro at du finner boktips hos meg, klem fra Anette :)

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne