Gå til hovedinnhold

Det ene tar det andre.......

En helt vanlig tirsdag og jeg har sykmeldingsdag.
Etter å ha vært til behandling og fått sjokkbølger i albuen min, så måtte jeg belønne meg selv med noe fint.
Første tanken var sjokolade til kaffen, men herregud, jeg kan jo ikke det!
Derfor ble en tur innom hagesenteret, Oasen på Lillehammer.
Der er det farlig å gå inn, og i dag trengte jeg ikke gå inn en gang.
Dette fant jeg på trappa:
Tulipaner!
Jeg angrer så for at jeg ikke satte ned tulipaner i krukker i høst, men .....
Jeg skal huske det til høsten igjen!
Perleblomster og et lite hjerte til pynt!
Her er tulipanene plantet i en kurv og jeg har funnet noen kvister, som jeg legger på som litt ekstra pynt.
Jeg kjøpte også en gammel eplekasse. Disse har jeg sett på lenge, for dem har ligget utenfor butikken, slik at jeg har sett dem fra veien når jeg kjører forbi.
I dag ble den ene min!
Gamle flasker kaster man jo aldri, og i dag kom disse frem igjen.
Passet godt inne i eplekassa.
Så ble det enda mer pynt foran døra!
For litt siden så hadde jeg et innlegg om å gi etter....
Jeg har skjønt at det ikke nytter, for det er vår og det er snart påske!
Selv engelen på skuldra nyter dagene nå, og trøster meg så godt hun kan :)
Ønsker alle en flott tirsdag
Her er det sol og helt vindstille!

Kommentarer

Jeg må si du inspirerer meg til å pynte fremfor døren min også.Jeg har plantet i noen krukker, men ser at jeg må ta fantasien i bruk og finne på noe mer :-)
Takk for gode tips :-)
Elsa sa…
Fine og vårlige bilder fra trappa di. Jeg satte ned tulipaner i tre store krukker i høst og nå står de med kraftige skudd. Kanskje det blir blomster til påske. Nå ja, det er vel litt optimistisk da, været er litt for kjølig og sola er fraværende for tida.
God bedring med armen din og ha en fin dag:-)
Nydelige tulipaner du har kjøpt og pyntet fint. Jeg setter altid løker i krukker om høsten og gleder meg over dem om våren.
Underberget sa…
Det var en fin måte å belønne seg selv på:-) Lurt å kjøpe løkplanter for da har du glede av dem senere også. Ha en fin soldag videre!
Turid sa…
Dette ble bare utrolig lekkert :) Jeg blir nesten svimmel, skulle vært på Andreassen skjønner jeg... Eplekassa var kjempefin, måhamåhamåhamåha....
Kan jeg låne den engelen din tror du? Eller er den ikke noe særlig tess til å styre fristelser om dagen, kanskje :)) Armen må ha god bedring, det hjelper helt klart med vårfin trapp.
Kos deg i tirsdagen.
Å så fint du har gjort.Det är så bra att skämma bort sig själv med sånt som man älskar.Ha en bra dag.
Så fint det ble hos deg. Herlig med krukker med løkplanter og den fine eplekassen :-)
Ønsker deg en fortsat fin dag
Dette hadde du fortjent...sjokkbølger i albuen hørtes ikke veldig godt ut! Koselig med alt du har pyntet med på trappa!
Ha en god tirsdag!
Klem fra Kristin
Ja, det var en passende belønning! ;) Og så varer den lenge!
Riktig lekkert ble det med pynten ved inngangen din! Takk for inspirasjonen! (Eplekasser er interessant...) ;)
God bedring til deg!
Kjempekoselig ble det... jeg er svak for gamle kasser og fine flasker.
Og så ble det sikkert mye bedre enn sjokoladen... den forsvinner jo så fort:-)
Håper behandlingen hjelper, du trenger jo gode hender nå som hagesesongen nærmer seg.
Ranten sa…
Ja på denne tiden er vi jo gjerne så passe underernærte at vi ikke er vanskelig å friste :) Særlig ikke når fristelsene står sånn på utsiden og byr seg fram til svake sjeler :)Og så ble det jo koselig da :)
Inger Marie sa…
Herlig dekor ved inngangen:))
Ja er det ikke rart...en starter med noe og plutselig har en gjort en hel masse:))
Ønsker deg en fin kveld:))
Linda sa…
Så herlig det ble på trappen din:)
Kathrine sa…
Flott utenfor døra di! Jeg glemmer løk på høste, så mulig jeg skal kjøpe noen nå istedet.
Men har iallefall plukket en bukett med gåsunger og satt ved trappa.
Fine vårtegn i innlegget under her!
Ønsker deg en fin onsdag. Klem:)
Helena sa…
Vad fint o vårligt du har gjort!
Snyggt när tulpanbladen är sådär upprullade.
KRAM från mig!
Liza sa…
Flott oppsats du har laget og god bedring, det er helt greit å belønne seg av og til.
Klem
Liza
Unknown sa…
Fine bilder! Synes kassene er så fine- skulle gjene hatt dem inne- kan jo putte leker oppi også så slipper de å være strødd rundt i stua:)
Ønsker deg en skikkelig fin kveld!
Klem Maria

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne