Gå til hovedinnhold

Inne er det vår, mens ute er det snøen som rår!

Først må jeg fortelle at jeg har vunnet igjen!
Du verden for en lykkesky som er over meg nå. Bloggen Blåbærhagen loddet ut billetter til Hagemessa og jeg har vunnet to!
Da kan jeg reise ned til Lillestrøm for å se etter et nytt drivhus og kose meg VELDIG!!
* * * * * *
Jeg har gått lenge og sett på at jeg burde ha priklet. Både blomkål, broccoli, chilli og paprika er klare for å få seg litt bedre plass!
Tomatene har også spira bra, så jeg tar dem med det samme!
Etter noen kaffekopper og "God morgen Norge", så var jeg klar for dagen jordøkt!
Jeg fant noen frø som var igjen fra i fjor og bestemte meg for å prøve urter igjen. Husker at det ikke var noe stor suksess, men jeg har liksom ikke lyst til å gi meg med det!
Så da ble det sådd:
Sitron basilikum
Vanlig basilikum
Timian
Oregano

Og når jeg var så godt i gang slengte jeg med noen frø av en rosa Stokkrose og brudeslør.

Brudeslør har jeg aldri sådd før, men måtte jo prøve ettersom jeg vant en pose på Give Away hos Tina for en stund tilbake!

Jeg har heller aldri hatt lykken med meg når det gjelder stokkroser, men de er jo så flotte så da prøver jeg igjen!

Jeg må huske å kjøpe meg en ny spruteflaske for den jeg hadde i drivhuset ligger klemt under snøen.
Det var virkelig herlig å ha jord under neglene igjen. Underlig egentlig hva slike små spirer gjør med oss :)
Flotte merkepinner som jeg vant! Veldig gode å skrive på og virker solide og kan brukes om igjen flere ganger!

* * * * *

Ute er det full vinter enda og snøen er hard etter solskinnsdagene vi hadde i vinterferien.

Dette bildet er tatt i dag 5.mars 2012!

Her er det ikke mye tegn til vår, nei!

Jeg leser andres blogger og titter på andres vårtegn og det er så koselig. Tenk på hva som venter meg om ei stund. Slike vårtegn får også jeg, tenker jeg da og lar være å se ut på min egen hage!

Slik blir det når sommeren kommer!

Den som venter på noe godt....osv...
Kjenner at jeg gleder meg veldig til hagen igjen er snøfri og klar for nye-/og gamle prosjekter. Også er jeg spent på om rosene har klart seg!
Da var den første dagen i denne uka snart ferdig også, og det går fort mot vår.

Kommentarer

Nennes sa…
Så gøy å så, har sådd litt og skal så litt mere :)

ha en flott kveld!
Maria sa…
Grattis till din vinst. Och vad härligt med dom små sticklingarna.
Må väl från Maria ♥
Unknown sa…
Gratulere med vinsten fra meg også! Synes du har vært flink til å så mye! Jeg har ikke så mye plass inne lenger så nå blir det nok en stund til jeg setter igang igjen:) Ha en fin kveld!
Marita sa…
Så flink du har vært idag! Ser det er like mye snø i hagen din som i min :) Men vi har mye å glede oss til da! Ha en super kveld. Klem.
Turid sa…
Flinkis er du :) Får lissom ikke startet skikkelig i år jeg. Går itt på tomgang enda dessverre.
Ha fine dager...
Mariann sa…
Det passet jo bra at det var du som vant billettene til Hagemessa. Håper du finner nytt drivhus til en OK pris.
Det er koselig å pusle med såing og prikling. I år skal jeg også så basilikum, må snart fnne fram frøene.
Ha en fin uke!
Merethe sa…
Vi har vært og kjøpt flere frø i dag :) De skal i jorda i morgen den dag. ER så artig...hver vår skjer det samme..hi hi ...skal liksom ikke ha noen frø jeg da...har så mange ... nå har jeg enda flere :)
Aina Strand sa…
Skal ha meg en prikle-dag i morgen tenker jeg, da er jeg tidlig ferdig på jobb.. Gleder meg!
Må bare si at å komme inn på bloggen din og se det flotte bildet på headeren er en fryd! :-)
Anne Kari sa…
Så bra du vant billetter - da håper jeg vi sees på bloggtreff, altså! :) så kan jeg jo høre mer om frø og stiklinger, som sikkert er blitt fine småplanter. Ha en flott kveld!
Høres bra ut å ha vinnerskyen over hodet! Og få gjort noe man går og ser man burde ha gjort! Jeg har fått gjort bittelitt i helgen, men den er jo nesten over før man rekker å puste ut og inn.

Her er veiene bare for snø - herlig med joggesko på beina igjen :-)
loftkroken sa…
Gratulerer med givinsten :))
2 biletter er ikke dårlig :)

Klem Bente
Heldig du da, jeg har aldri vunnet noe:( Men det blir kjekt for deg da:)
Så flink du er som har sådd så mye,
spennende sorter,
får så lyst jeg og,men har ikke noe plass.Ønsker drivhus...Men tror ikke det er så mye plass ute til det.
Men kanskje jeg skal ofre ett vindu inne.
Ha en fin dag!
Klem Linn
Unknown sa…
Så gøy og så sine egene urter:)
Blir spennende og se om det kommer noe da, hehe:)

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne