Gå til hovedinnhold

Jeg finner mye når jeg er ute på tur!

Jeg er stadig ute på vandring og i går efta tok jeg meg en tur ned til Mjøsa igjen.
Isen hadde trekt seg litt tilbake, og drivveden tittet frem igjen fra vinterdvalen.
Jeg liker veldig godt å gå slik i vannkanten og plukke med meg pinner og steiner.
Har flere merkelige pinne i forskjellige former i hagen, noen støtter opp klatrere og noen er bare til pynt!
Her er fangsten min fra i går. Hadde jeg hatt bil så hadde jeg nok tatt med meg mer, men når jeg måtte bære så måtte jeg også begrense meg.
Jeg valgte å ha det foran døra, sammen med det andre jeg har pyntet med. Den ene lille treklumpen fikk ligge i en potte, mens den andre som ser ut som et fjell, satte jeg bare ved siden av trekassa.
Den andre lille trebiten fikk selskap av de flotte Tusenfrydene mine.
Og den store ble plassert her.
Det var deilig å kunne gå slik i vannkanten igjen og plukke små skatter.
Det er vår og det lukter vår.
Etter påske blir det sikkert mere å finne, for da har vel isen trekt seg lenger vekk. Håper er jo å finne noe som man kan lage noe av!
Søndag i dag og vi har planer om å dra på søndagstur!
Hvor ferden går, nei, hvem vet.....
Ønsker alle en fin søndag!

Kommentarer

Vilken fin blogg du har, här kommer jag att titta in i fortsättningen! Ha en fin söndag./annasaramaria
Mycket fint du hittade på din promenad.gammalt grånat trä är så vackert.Ha en trevlig söndagstur.MVH
Skønne sager Vivi.....naturen er et stort skattekammer når man har øjnene med sig ;0)

Knus Dorthe
eli bella sa…
Veldig dekorativt er det. I dag har vi sol og vi skal bare kose oss. Ha en fin søndag.
Så fine ting du har funnet , nydelig å pynte med,
takk for hilsen hos meg.
Ønsker deg en fin fin søndag og god tur ut:))
Klem Anne Lise
Hilde sa…
Drivved er lekkert, og kan brukes til så mangt. Ønsker deg en fortsatt god søndag, og takker for hyggelig kommentar inne hos meg.
Hilde
Håper at isen fra Mjøsa snart forsvinner så du finne mange flotte skatter du kan lage hagepynt av :-)
Titta i det forrige innlegget ditt, og den nydelige vårkrukken du hadde plantet var da virkelig verd turen innom Plantasjen.
Ønsker deg en flott søndagstur. Her kommer solen frem nå, så kanskje jeg kan ta en tur i hagen i dag også om bare temperaturen stiger litt :-)
Ranten sa…
Jeg elsker også å gå på skattejakt i vannkanten. Oftest er det steiner som blir med hjem, men man vet jo aldri hva som dukker opp :) God søndag!
Kjekt å finne skatter når en er ute på tur. De små Tusenfrydene dine var lekre og kler driv-veden.
Merethe sa…
Har ikke tenkt så langt som å gå å lete etter drivved ved Mjøsa.:) Det ble skikkelig fint ved inngangsdøra di Vivi. Har tusenfryd på kjøkkenbenken. Koselig med vårblomster nå. Så noen små krokus spirer i sørveggen på huset idag. Sukk :) er så herlig.
Ingeborg sa…
Så masse spennende du fant:) Koselig å ha på trappa.
Kathrine sa…
Flotte!
Her er det så mye drivved overalt, at jeg bare har sluttet å samle. Har så mye, og drivved er jo så flott!
Disse var veldig dekorative!

:)

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne