Gå til hovedinnhold

På søndagstur i et fantastisk flott vær!

Det har vært et fantastisk flott vær i dag og vi bestemte oss for å reise opp på fjellet!
Ikke det at vi oppsøker snøen, men det er fint å bare se på hytter og folk!
Hafjell hytteområde og Pellestova var målet og sola skinte fra nesten knall blå himmel!
Det var masse folk på tur i fjellet og mange som var på hyttene sine!
Tok noen bilder av vinterlandskapet oppe på Pellestova - Øyerfjellet!
Fantastisk flott utsikt utover Øyerbygda og nordover Gudbrandsdalen!
Flotte forhold for dem som var ute på ski.
Fakkelmannen er blitt Øyers kjennemerke etter OL-94.
Fantastisk flott bygd. Selvfølgelig syns jeg det, som er oppvokst i Øyer :)
Herlig søndagstur med kaffe og sjokolade inne på Pellestova etter på.
Håper alle har hatt en flott søndag, slik at vi alle kan ta fatt på ei ny uke med nye krefter!
Jeg vil til slutt ønske alle nye lesere velkommen. Det er kjempe hyggelig at så mange har tatt turen innom bloggen min!
Takk for koselig ord som alle legger igjen!

Kommentarer

Unknown sa…
Det ser ut til at dere har hatt en strålende dag. Det er flott natur og ett praktfult vær ja.
Fotografen er slett ikke så verst heller,,fine bilder Vivi,,

Klem fra Marit.
Inger Marie sa…
For et fantastisk vinterlandskap!
..dere har virkelig noe å vise frem i dine trakter..og gøy at du tok med bilde av fakkelmannen:)
Kanskje du kjenner noen i øyer som jeg kjenner...gikk sammen på gartnerskolen..Lognseth? :)
Ønsker deg en fin ny uke..håper armen din er bedre:))
Anita sa…
Heldige du som har vært på fjellet:) Fine bilder og skjønn natur! Takk for koselig kommentar hos meg:) Ha en kjempefin kveld. Anita
Vivishagerom sa…
Tusen takk for ros, Marit! Jeg har virkelig fått gløden når det gjelder å ta bilder!

Jada, Inger Marie. Jeg tror jeg vet hvem du mener :) Skal prøve meg på jobb igjen i morgen, så får vi se hvordan denne armen blir!
Elsa sa…
Sånn begynte dagen her, nå laver snøen ned ute. Får bare håpe det er restlageret som skal tømmes nå så vi endelig får soldager og varme i lufta.
Fine bilder du legger ut i bloggen din.
mammaKine sa…
Ser ut som en deilig dag.
Ha en fin søndagskveld, klem !
mammaKine sa…
Ser ut som en deilig dag.
Ha en fin søndagskveld, klem !
Så deilig dere har hatt det på søndagsturen deres...lykke er det å kunne dra på tur i sånt strålende vær!

Takk for den nye kommentaren, dessverre la den seg ikke under innlegget den heller...men JEG har jo fått den iallefall!
Kos deg med ny uke!
Klem fra Kristin
Mariann sa…
Ser ut til at dere har hatt en fin tur i det flotte været. Her melder Yr fint vær til helgen som kommer. Jeg håper det slår til, jeg gleder meg allerede.
Ha en fin ny uke!
Linda sa…
SÅ flotte bilder, og visst er snøen vakker:) Håper du får en fin dag:)
Turid sa…
Fine bilder med god reklame for våre hjemlige trakter :)
Ha ei strålende uke
Tuaklem
Flotte bilder fra søndagsturen, kjekt med strålende sol!
Kathrine sa…
Flott bygd ja:) Pellestova er det jammen mange år siden jeg har vært.
Koselige turbilder du har tatt. Fakkelmannen var på tv her en lørdag før jul, Linda Eides Norske atraksjoner. Men den er vel truet av hogst, skjønte jeg.

:)

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne