Gå til hovedinnhold

Søndagstur!

For at ikke dagen skulle bli for lang, så måtte vi ut en liten tur!
Jeg trengte jord og da var valget greit, vi gikk ned til Plantasjen og så kunne gubben komme å hente oss!
Dette er en tur som tar ca 45 min!
Min gode turvenn "apekatten" min er som regel med og da har vi en skikkelig prate stund. Det er som regel han som står for pratingen og det kan handle om alt fra Harry Potter til dårlig skøyteis på skolen!
Koselig og kunne gå slik å snakke med hverandre.
Her er vi nesten fremme på Plantasjen, men måtte bare ta noen kuule hopp først!
* * *
Min kjære kjøpte denne hvite urnen til meg. Den var på 70% og da kunne jeg ikke la den være igjen!
Når jeg kom hjem som pyntet jeg litt opp foran døra. Nå skal ikke jeg påstå at jeg er noe særlig flink når det kommer til dette med interiør, men jeg gjør et forsøk også blir det slik det blir.
Høst Erica'n har holdt seg veldig bra i vinter, så da kan den få sto litt til! Ingen vits å kaste den så lenge den ikke er stygg!
Det er for kaldt enda til at jeg kan ha noen påskeliljer ute, men med noen kvister, potter og andre ting jeg hentet frem så ble det bedre enn det var!
Jeg hentet frem mugga fra drivhuset og puttet i noen kvister!
Ei gammel trekasse som jeg har og noen potter gjorde seg veldig fint på den gamle sleden!
Jeg ble i allefall veldig glad for den nye urna mi!
Da har jeg fått gjort noe i dag også!
Når det blir varmere i været blir det nok noen potter med påskeliljer og stemor.
Det er deilig å holde på ute og rydde opp igjen etter vinteren. Inngangspartiet på huset vårt er på skygge siden, så vi har ikke sol på trappa. Dette har satt sine begrensninger for meg når det gjelder både vår og sommer.
I den siste katalogen fra Zimtrade hadde dem småplanter som likte seg veldig godt i skyggen, så dem skal jeg prøve ut til sommeren.
Kanskje du har noen gode tips til meg om hva jeg kan ha i skyggen?
Ønsker alle en fortsatt fin søndag!

Kommentarer

Mari Anne sa…
Så fint det ble hos deg.
Deilig med tur ut - og et mål er alltid OK å ha for turen, og selskap er også koselig. Her var sportsfolket klistret til TV, men jeg fikk meg også en fin 45 min tur helt i ro og fred. Ha en fortsatt fin søndag!

Koselig inngangsparti!
Turid sa…
Det ble kjempefint :)
Frøya-Heidi sa…
Jeg synes du har ordnet det fint, trenger ikke interiører til det :-)

Inngangspartiet vårt har også skygge hele tiden. Jeg har hatt fuchsia, flittiglise og hosta i krukker her.
Anonym sa…
kjempekoselig på trappen din! har selv fortsatt granabar og litt juleaktig pynt... må tas tak i..

god søndagskveld :-)
Det ble kjempefint på trappa de...og man trenger ikke å være interiørarkitekt for å få det koselig rundt seg! Flott krukke mannen din har forært deg!
Ha en god søndagskveld!
Klem fra Kristin
Anne sa…
Den nye krukken din var jammen fin !
Du har jo gjort det så fint utendørs!!
Og dagen høres ut til å ha vært en super dag.
Her er det også skygge ved inngangspartiet.
Jeg bruker mye fucshia,eføy,flittig lise og bacoba i potter.
I bedet under kjøkkenvinduet har jeg 5 hostaer som er blitt så store og fine og kommer virkelig til sin rett og gjør mye av seg hele sommeren.
Ønsker deg en flott uke!
Klem Anne
Helena sa…
Superfin urna!Vilket fynd :-)
KRAM från mig!
Kjekt å pynte etter årstid!

snart kan nok Påskeliljer etc få pryde trappa..

Fin veke til deg!
Aina Strand sa…
Veldig flott inngangsparti, man trenger ikke være interiørarkitekt for å få det fint!
Fortsatt fin søndagskveld :-)
Inger Marie sa…
Kjempefint,Vivi:)
Så godt å forandre ved inngangen...nå vil vi ha vårfølelse deg:)...og godt med tur også...vi var ute å gikk idag..omtrent alene..tror alle satt forran tv...:)
Ønsker deg en fin uke:)
Tins roser sa…
Så fint du har det! Herlig med litt pynt, nå blir det snart blomstene sin tur!

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne