Gå til hovedinnhold

I påvente av roseblomstring!

Nå er det snart så rosene kommer, men i påvente av dem, så tenkte jeg skulle vise dere litt av det rare jeg har i hagen min!

Jeg er nok en samler på mer enn planter. Jeg elsker å gå og plukke drivved og små steiner.
Her er noen av mine rariteter:


Denne ideen fikk jeg gjennom Hagen for alle! Første året hadde jeg planter i hver potte, men de siste årene har det bare stått slik.


Drivved med små hvite steiner!
Jeg synes i allefall at det piffer litt opp i bedet.


Nok en raritet, funnet i vannkanten!


Denne måtte jeg bare kjøpe for noen år tilbake.
Har sin egen stein hvor den står og passer på!


Gamle potter som sprekker, dem kaster jeg aldri. Putter dem ned i jorda til pynt.
I noen har jeg takløk eller noen hvitesteiner.


Denne benken har jeg fått av min far. Helt enkelt laget av tømmerstokker, men veldig flott å sitte på for å se uteover hagen!
Jeg kaller den for "morfar-benken"

Jeg håper på at det spretter ut noen roser til i morgen, for nå er det virkelig eksplodert igjen i hagen.
Det hjelper virkelig med sol og varme!

Jeg har holdt på ute i efta og har bestemt meg for å ta opp kampen med mosen. Jeg har fått så mye mose i bedene mine, så det tar nesten knekken på plantene.
Har dere mose i blomsterbedene deres? Hva gjør dere med det?

Jeg hakker for å lage luft, og så skal jeg ha på ny jord og kanskje kalke litt.
Tror dere det vil hjelpe?

Kommentarer

Helena sa…
Ja det gör planteringarna lite mer personliga o livfulla med fina ting.
Jag brukar ta bort mossan så fort den kommer men gör inget mer än det.
Ha en härlig midsommar med mycket god mat o fint sällskap!
KRAM från mig!
Hva jeg gjør med moses i blomsterbedene? Lukker øya og går videre....
Ikke moses da, men mose...hallo, har drevet med haging fram til nå (vært på Ringstad og kjøpt klatrere til roseportalen). Milde Moses sier nå jeg...
Ha en super helg Vivi!
Inger Marie sa…
Mange kreative ideer,Vivi:)
Mose i bed...jeg planter så tett at det ikke er plass...nei..jeg bare tullet med deg :)..kanskje lufte jorden og kalke litt..der planter kan tåle kalk..
Ønsker deg en flott St.Hans:))
Villrose sa…
Bedene og hagen blir enda mere spennende med små kreative overraskelser rundtom!
Marit sa…
Det eneste som hjelper mot mose her er gjødsel. Mye spennende du har i bedene dine :-)
Rekkehuset sa…
Jeg liker veldig godt den "potte-statuen" din, jeg husker den fra i fjor også:-) En god ide synes jeg! Jeg håper vi skal lage noe fint hos Merethe som jeg kan sette i et bed, ellers så jeg et veldig fint fuglebad på det lokale hagesenteret her som jeg vurderer:-)Klem og god helg!
Leena sa…
Många bra fantasifulla idéer för trädgården. Krukorna i första bilden var häftigt - så enkelt men ändå så effektfullt!
Ha en skön midsommar!
Så spennende å se bildene fra hagen din, jeg er så imponert over kreativiteten. Nydelig Iris i innlegget nedenfor også.
Ønsker deg en fin helg, klem Anita
Så kreativ du er! :) Visst piffer det opp med litt annet enn planter og blomster. Det finns mye fint i naturmaterialer, som passer bra i hagen.
Mose forsøker jeg å luke vekk. Verre er det med stenhellene på uteplassen. Der må man ta ibruk høytrykksspyler innimellom. ;)
Ha en fin St.Hans-helg! :)
Så vackert i din trädgård!
Ha en fin helg!
Marita sa…
Jeg kaller det 'Random art' og jeg liker at man tilfører bed annet enn bare blomster :) Veldig-veldig fint hos deg!

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne