Gå til hovedinnhold

Klar for helg!

1.juni og det er sommer!
I allefall på kalenderen, for ute i den virkelige verden  er det kjølig og slett ikke noe sommer.

Men jeg gjør det beste ut av det og gjør klar for helg i heimen.
I dag er det ingen streikevakt eller møte på meg, og jeg skal bare kose meg hjemme.
Seinere får jeg besøk av ei venninne og henner 3 års gamle godgutt!


Etter å ha vært på streikekontoret for å registrere meg, så tok jeg meg en tur på torget.
Koselig å gå på torget og se på alt som bugner av både frukt, grønnsaker og blomster.


Må pynte opp litt i heimen, og plukket inn brudespirea og syrin.
Syrinen har ikke helt kommet ut, men de kommer nok nå inne i varmen.


Finnes det noe hvitere enn brudespirea!
Min far sa alltid når jeg var barn, at når spirean blomstret så begynte det å regne.
(det var alltid ergelig at den ble ødelagt av regnet)
Det har ikke slått til hos meg i år, så den står enda flott og hvit!


Flotte farger sammen som skaper litt sommer i stua!



Håper alle får en kjempe fin fredag.

Hva jeg kjøpte på torget og hva jeg fikk med hjem fra Lene, kommer i kveld.
Nå skal jeg vaske litt og ordne i heimen til Anne og Tage kommer!

Kos dere og nyt hagen!




Kommentarer

Laura sa…
Ja 1.juni.. og nytt lag med snø ligger i lavfjellet her :( var ute og gikk tur med dattera mi og hunden vår i går kveld og da hagglet det som bare det :(
Men heldigvis er det nå helg! :) Kos deg i helga
Så nydelig det ble! Ha en fin fredag med gjester og det hele!
Anne sa…
Nydelig med brudespireaen .
lite blomster på den her i år ,tror det skyldes den kalde våren.
Syrin er så absolutt en av mine favoritter.
Har du et tips hvordan jeg kan få de til å stå lenger innendørs i vase ?
Syns de henger så fort..
Kos deg med gjestene og ha en flott helg.
Håper varmen finner veien tilbake snart.
Klem Anne
Marita sa…
Brudespirea er nydelig! Mange av mine 8 småbusker blomstrer for første gang i år. Ikke så det bugner, men det blomstrer iallefall :) Ha en riktig fin fredag. Klem.
Det er kaldt på mine trakter også med kald vind fra nord. Nydelige brudespirea og syrener i vase, kjekt å kunne nyte sommeren inne.

God helg til deg!
Flotte bilder,har aldri hørt att det begynner og regne når spirean blomstrer,synest solen alltid skinner da ,men derimot når opiumsvalmuene blomstret vart det alltid regn der eg budde før,og da låg de skinnflate på bakken,det var ikke noe kjekt,da vart eg sur,he he,
Ønsker deg en flott helg.KLEM:=)
Marianne sa…
Hei Vivi! Er du i streik enda? Ihvertall nydelige blomster du har kjøpt inn for helgen! Riktig hyggelig hagehelg ønskes deg!
Ranten sa…
J er det sommer så er det sommer! Jeg stemer i :) God helg!

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne