Gå til hovedinnhold

Litt sommerlig på trappa!

Det blir bilder fra trappa, i stedet for film fra hagen. Jeg får ikke helt til å filme med telefonen min, for når jeg holder den stående, så blir filmen liggende på PC og da blir det så vondt å se den.
Jeg skal prøve meg litt frem, og så må jeg få frøkna til å hjelpe meg!
Men jeg lover en liten film snutt snart!

I dag har jeg fått pyntet litt opp igjen for inngangsdøra vår.
Her er det skygge hele dagen, så jeg har ikke så mange planter her.
Kjøpte to tårer i dag, for å få noen farger med en gang.


Jeg bruker fortsatt kvistene fra i vår og drivveden som jeg fant.
Slik ble det nå i allefall på trappa. Hadde jeg hatt noe mer sol her, så hadde det nok vært litt mer frodig, men men......




Tror det skal blir fint i denne krukka utover sommeren. Disse små hvite kjøpte jeg også i dag, og de to andre er mørk blå Lobelia.


Det var utrolig mange knupper på tårene!


I eplekassa jeg kjøpte i vår, har jeg satt en urne med noen småplanter som jeg kjøpte hos Zimtrade i vinter. Disse skal like seg i skyggen. 


Noen gamle flasker har også fått plass i kassa!


Ellers i dag har jeg fått luket en del og plantet rosa Queen of Sweden.
Alle valmuene er i jorda litt rundt omkring i hagen.
For to år siden hadde jeg en fløyelstjæreblomst i bedet nedenfor garasjen. Den har spredd sine frø ganske så bra, så nå har jeg grusen full av småe planter. Disse går jeg også og planter litt rundt omkring i hagen.
Noen ble planten sammen med rosen i dag!

I kjøkkenhagen har det virkelig skjedd saker og ting. Sukkerertene har spira. Det samme ha agurkurten. Salaten har virkelig kommet seg, men squash har det gått værre med, så der er det kunn to som lever.
Det ga plass til purreløken, så da kom den i jorda i dag også!

Ønsker alle mine bloggvenner en fin søndagskveld.
Husk og nyte hagen folkens!

Kommentarer

Hilde sa…
Hyggelig pynt som ønsker velkommen ! Det er myyyyye som skjer i hagen om dagen, og ikke minst liker ugresset seg! Jeg har luket i dag og gjenfunnet to roser under masse digert grønt villniss av en skvallerkål.
Nyt hagedagene - det er nå de er her :-)
Hilde
Inger Marie sa…
Flott pynt ved inngangen din..det minner meg på min egen..ikke helt topp der nå vet jeg...hmm:)
Jeg syns faktisk det står litt i stampe med veksten nå...er for kjølig om natta tror jeg.
Ønsker deg en fin ny uke:))
Aina Strand sa…
Så fint du har det på trappa :-)
Red Hobbitt sa…
Så koselig du har fått det. Du ga meg virkelig flere ideer nå. Har jo massevis av drivved som jeg engang samlet til en eller annen plan som aldri ble realisert.
Skal pynte litt ved inngangspartiet i morgen, så da får jeg se om jeg ikke finner noe jeg kan bruke.
Susanne sa…
Så fin din låda är ;)) Jag har också fuchsia vid ingången ;))
kram kram susanne
Jeg har nytt hagen i hele dag bortsett fra i formiddag da jeg besøkte min gamle far..... Det er vidunderlig å bare sitte ute i egen hage nå når sommeren og solen er her!
Ranten sa…
Dette er du flink til! Å få de små detaljene på plass og skape lekre små tablåer :) Ha en flott hageuke Vivi!
Mariann sa…
Så koselig du har laget det på trappen din. Tenker nok tårene vil trives der. Flittig lise er også en plante som blomstrer bra i skygge.
Ha en fin ny uke!
Rejen sa…
En fin trappe selvom der ikke kan gro så meget, så kan man jo pynte med andre fine ting..God mandag til dig...Klem
Turid sa…
Flott på trappa di, tårer passer fint på husets skyggeside.
Ha ei flott hageuke, selv om det skal regne, det gjør godt for hagen nå.
Klem.
Merethe sa…
Er så koselig ved inngangsdøra de.
Jeg holder på å plante valmuer også...har mange :) så det blir nok til å fylle i åpne flekker i de fleste beddene. Grått i dag...enda...håper det blir sol og varme. Har litt å gjøre har litt å føre... :) Ha en flott uke Vivi. :) klemmer
Unknown sa…
Så fint du har gjort det ,en forundrings pakke med mange detaljer.
Tårene blir helt klart fine sammen med lobelia.

Ha en fin mandag , Maritklem.
Dette blir nok fint serru berta! Tomatplantene jeg fikk av deg er fortsatt i live, men de sto i en pallekarm på sørsiden av huset og der ble det nok litt tørt for de, så nå er de plassert i en gammel vinduskarm som står plassert ved epletreet.
Agrurkene ser ut til å ha dauva...vrææl. Tror jeg kommer til å kjøpe et par til i dag, gir meg ikke jeg.
Ha en smukk dag da!
Unknown sa…
Hvilken fin trapp! Og det er nok lurt med skygge på trappa- vi har stekende sol på morgen og formiddag og alle blomster vi har satt der i det siste har endt opp svidde og tørre:) Synes det var en god ide å innrede med ordentlig pynt som tåler det meste:) Din innredning kan jo stå ut høsten! Smart.
Ha en fin uke!
Janne sa…
Lekkert, lekkert... og nydelige bilder!:)
Her gror det både urter og reddikker...skal høste de røde reddikkene inn etterpå, de er blitt store!:)
Er de slik at de blir sterkere jo større de blir...? Hmmm....
Mine er iallefall blitt sterk på smak, men de er gode da:))

Klem!
Så fint på din trappa. Härliga bilder.
Ha det gott.
Kram Maria
Tante Titti sa…
Så koselig og innbydende det er på trappa di også!!
Her føler man seg velkommen iallefall!!
Ønsker deg en fin ny uke!
Titti-klæmm!!
Tårer er fine planter og så mange knupper det var på den. Mange fine bilder fra trappen din.

Ha en fin uke!
Du er en mester i å pynte...kjempeflott...men skjønner at du ikke kan ha så mange planter i "skyggelandet"
Det skal bli morro å se film fra hagen...de ungdommene kan det meste innen data!
Ha en riktig koselig uke.
Klem fra Kristin
Elske bloggen din :) Blir skikkelig inspirert, og det bildet øverst på sidene dine, e såååå flott!!! Lese hos deg ofta, så blogg masse, e du snill ;)

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne