Gå til hovedinnhold

Mye glede i en hage!

I går, fredag var det kjempe flott vær og foreløpig ser det ut til at det skal bli det i dag også!

En runde i hagen tidlig i dag og her er det mye å glede seg over, og glede seg til!


Noen av akeleiene har kommet, men enda er det mange igjen som har store knupper!


Fritillaria - min yndlings løkplante!


Store som egg, og snart kommer dem! Disse er mørk rød i fargen.


Kongslys - som frør seg veldig villig rundt omkring. Jeg prøver å flytte disse barne til forskjellige steder.


Har alltid likt dette hjørnet ved lysthuset.
Fargene er så flotte sammen. Nå ble bildet veldig blast pga morgensola.


Det er herlig å bare stå å se, nyte og glede seg!


Vet ikke helt om det er planlagt samboerskap dette her, eller om det er tvang?
Fint var det lell :)


Herlig å ha gode hagevenner.
Fuglebadet har jeg fått av Merete og rosa forglemmegei av Lene!


Snart så kommer den og denne har jeg ventet på så lenge!
Er nok det kjølige været vi hadde sist uke, som satte den litt tilbake.


Når morgensola skinner, så er det nesten av hagen strekker seg etter varmen og lyset!


Løytnanshjerter - alltid en hyggelig blomst å ha i hagen!


Hosta - en flott plante med så mange utrolig flotte blader!

Jeg har planer om å ta en liten film av hagen i løpet av helga, så følg med!

Ønsker alle en kjempe fin lørdag og jeg håper alle får en solrik dag!

Kommentarer

Gitte sa…
Jeg kan se, at du også er vild med hosta ;-) Smukke billeder du har taget...god weekend..klem
Så utrolig mange flotte blomster du har=) Koselig å få fuglebad, jeg har støpt et slikt. Veldig artig=) Støping er undervurdert. Ha en super dag i hagen=) Vibeke
Koselig å få kikke inn i hagen din på morgenkvisten. Duggfersk og flotte bilder! God helg :-)
Unknown sa…
Så mye fine blomster å planter , det er som å gå på skattejakt hver morgen for å se om noe nytt står i blomst.

Det har jo vært litt kaldt men det er utrolig frodig , så hvis vi får noen dager med varme vil det eksplodere med blomstring.

Flotte bilder Vivi , ha en fin dag.

Maritklem.
Hyggelig med en liten visitt hos deg, god helg!
Turid sa…
Mye vakkert nå, hele hagen står liksom å bevrer i påvente av blomstereksplosjonen som er rett rundt hjørnet. Å som vi gleder oss til det. Ha en flott lørdag, klem.
Bille sa…
Morgenstund har gull i munn :D Selv om jeg sjelden er oppe med fuglene, er det å starte dagen med rusletur i feriehagen (med kaffekrus i hånd) noe jeg lengter etter nå! Mye flott på gang hos deg. Jeg har kongslys i år, men hvordan vet jeg hva som er nye frøplanter neste år, hmmm. Kommer nok til å røske dem vekk.
loftkroken sa…
Herlige bilder,hører på deg at du stor koser deg :))

Sommer klemmer ♥
Så mye fint som blomstrer hos deg nå og enda mer på vent. Flotte bilder fra hagen din.

Fortsatt god helg!
Flotte planter og hage du har,
Ønsker deg en koselig helg:=)
Marit sa…
Du har så mye fint i hagen din! Ha en flott kveld :-)
Landbohaven sa…
Hvor ser det godt ud. Rigtig smukt fuglebad og så mange smukke blomster.
Tak for kigget.
Ha` en god lørdag aften.
Vigdis sa…
Mange flotte planter i hagen din! Ser virkelig frodig ut!
Frøya-Heidi sa…
Takk for titten! Den pionene skjønner jeg du går og venter på, den blir nok utrolig flott :-)
Mariann sa…
Nå skjer det så mye i hagen at det nesten er vanskelig å følge med.
Ha en fortsatt fin helg!
Mia sa…
Så mycket fint du har. frittilarian, den mörka du visar vill aldrig hos mig, ska försöka en gäng till i höst tror jag, klarar den Lhr är det ju hopp.
Stiligt med långa bord också :)
Ingeborg sa…
For meg som ikke har hage er det en nytelse med alle dere hagebloggere. Nydelige bilder:)

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne