Gå til hovedinnhold

Roseblomstring 22.juni 2012

Endelig har det startet!
Roseblomstring og den første var på tur i går, men i løpet av dagen, så har den virkelig follet seg ut.
Og flere er på tur!
Det er selvfølgelig Louise Bugnet som var først ute i hagen min også, som i mange andres.


Skulle ønske jeg kunne sende dufte til alle dere, for denne er helt fantastisk i duften!


En helt herlig rose som jeg har 2 av i hagen.


Og det er flere herligheter på tur!

En annen rose som også blomstrer nå er JP Connell!
Den ble kjøpt sist fredag på Blomsterkroken og tydeligvis så trives den her.



På bilde så skulle den være lys gul, men denne er nesten helt hvit.
Det er helt greit!


Louise Odier er også på tur. Denne ble også kjøpt sist fredag.
Jeg har to av denne også, men den andre har ikke så store knupper enda, men de vil nok bli større nå som sola stråler igjen!


Denne rosa har jeg ikke navn på, men den er besatt av knupper.
Blomstrene er hvite enkle og den blomstrer lenge! Jeg skal ta bilde når disse spretter ut.

Det skjer stadig noe i hagen om dagen og det gjorde seg virkelig med litt varme!
Det er herlig å komme hjem fra jobb, det er fredag og sol, hagen stråler og det er sommerferie, (for unga) og vi koser oss ute i lysthuset med mat og godt drikke!

Og når jeg tar meg en koserunde i hagen så møter jeg på denne Irisen!
Det er ikke så mange Iriser jeg har igjen etter de to siste kalde vintrene vi har hatt, men denne flyttet jeg i fjor så den skulle få mer sol. Det har vist seg å hjelpe for nå stråler den - gul som sola!


Er den ikke flott?
Den står utenfor drivhusdøra mi, så jeg har hilst på den mange ganger allerede i efta!


I kveld skal jeg bare kose meg.
I morgen skal vi plante hekk der vi tok vekk den store granbusken.

Ønsker alle en kjempe flott fredagskveld!


Kommentarer

Nydelige bilder! Den siste rosa ser ut til å være en pimpinelle, er du enig? JP Connell har jeg hørt veldig mye bra om. Blir spennende med tilbakemeldingene fra deg. Fortsatt fin kveld til deg!
Unknown sa…
Så fine roser du har på gang, nå er jeg ganske svak for hvite roser og dine blir så fine Vivi.

Ha en fin kveld , Maritklem.
Ranten sa…
For noen lekre roser du har! Det er nesten felt å innrømme at jeg ikke har en eneste rose i hagen.. Men det kan jeg jo ennå rette på :) God helg Vivi!
Hon är en fin juvel Louise Bugnet!
Så härliga bilder.
Trevlig helg.
Kram Maria
Marit sa…
Nydelige rosebilder! Louise Bugnet var lekker.
Marianne sa…
Så nydelige roser. Ja,synd vi ikke kan sende duftene på bloggen. Ønsker en hyggelig St.Hans!
Så fine roser du har. Her er det ingen roser enda, men håper jo det kommer etter hvert. Hagen din er jo fantastisk. Lykke til med hekkplanting. Vibeke=)
Linda sa…
Så vakre roser du har:) Men du har jo så mye flott i hagen:) Jeg takker for dine hyggelig ord hos meg, tiden tar meg til satdighet, så desverre er jeg ikke like flink, men jeg følger med:) Jeg har svart deg på kommentaren din hos meg i dag:) Ha en masse flott st. Hans:)
Nydelige Roser,her er det kun 1000blads rosen som har begynt og blomstre,eg har bare en busk rose og resten er klatrende,hadde ett stort bed med flotte roser,men no er de borte,så eg gjir opp det med roser,eg trur grunnen er att her er lite snø om vinteren til og beskytte de,no har det regnet litt og eg har vert ute og plukket brunsnigler det er tusenvis av dem i år spiser opp liljene og andre planter var fullt oppover stilkene til og med på gressløken,skikkelige mordersnigler har sett ut bokser med øl og saft noen kryper oppi men det monner ikke må prøve og kjøpe sniglekverk,hadde på bedet en hel pakke kakao,for de liker ikke kakaobark hørte eg på tv,så må vel kjøpe meg noen sekker av det også.Kaffegrut har eg og i bedene.Har du noen gode råd,føler eg har prøvd alt.Ønsker deg en fin helg med alle de flotte plantene du har.KLEM:=)))
Bille sa…
Flotte roser! Jeghar ikke helt kommet igang med roser, ennå, har bare noen få. Men skal prøve å sette stiklinger nå. Nyt helgen!
Frk. Anemone sa…
Flotte roser, Vivi :) Jeg kender slet ikke Louise Bugnet og den hvide, men de er meget flotte begge to.

Ha' en god St. Hans - det fejrer I dag også, ikke?

Ulla
Underberget sa…
Nydelig roseblomstring hos deg Vivi! Og den gule irisen var virkelig flott! Hos meg står de fleste rosene fortsatt i knopp. Da jeg skulle binde opp en rose oppdaget jeg at den (og alle de andre) var full av bladlus, så da måtte jeg til med både hageslange og grønnsåpesprit. Håper dine slipper unna skadedyrene:-) Ha en fin st.Hans på Lillehammer!

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne