Gå til hovedinnhold

Det forsvant det jammen litt gressplen til!

Været ble ikke slik som ventet, og regnet lot vente på seg.
Da var jeg ikke sein med å komme meg ut!
Rosene jeg kjøpte i går måtte jo få seg en plass å bo!


Og hva skal man vel egentlig med all denne gressplenen?
Nå er det igjen ei stripe slik at jeg kan få kjørt gressklipperen en gang, så ferdig!


Jeg kan ikke stenge helt inngangen til bak huset, tilfelle det må inn en tilhenger eller noe.
Derfor ble det ikke fjernet mer i denne omgang!


Torva var tung å få vekk i dag, for det var så mye vann i den.
Men den løsna lett og det er jo en fordel!
Det holdt med to trillebårer med jord.


Jeg måtte flytte de innerste plantene slik at dem kom ytterst.
Fant igjen både hvit og lilla søyleblomst, de hadde forvillet seg inn i pyntegresset.
Jeg fikk gravd dem frem og delt dem opp, slik at jeg kunne plante dem ut igjen litt her og der!


Her er rosen David Thompsen på plass!


En akeleie som måtte flytte litt på seg!


Helt nytt blomsterbed på en formiddag - ikke verst det.

Og enda hadde det ikke regnet, så jeg tok meg en tur på jakt etter nye blomstermotiver:


Valmue


Stemorsblomst


Regntung Pion


Nok en regntung Pion


Lyse blå klokker - veldig glad i klokkeblomster


Geranium - Splish Splash


Cosmos

Nå i skrivende stund så bøtter det ned ute.
Huff, jeg liker ikke at plantene blir klint ned i bakken og at rosene blir ødelagt.
Lite jeg kan gjøre med det, men håper på bedring i været snart!

Ha en fortsatt fin søndag alle sammen!

Kommentarer

Katarina sa…
Här krymper också gräsmattorna lite varje år. Blommorna tar över mer och mer.
Ha det gott!
Inger Marie sa…
Enig Vivi...hva skal vi med gressplen??
Min også minker for hver år:)
Deilig å få gjort litt før neste byge:)
Bare pusledag på meg..godt det også:))
Ønsker deg en ny solrik uke:))
Ja, hvad skal man med alt det græs. Så fint dit nye bed er blevet og skønne blomster du vider :-)
Nora sa…
Helt enig med deg, hva skal man med gressplen til? Her minker den også og hverken jeg eller gemalen savner det som forsvinner:-)
Moro med nytt bed og fint ble det også. Mindre moro med regn i store mengder....håper virkelig det blir väromslag snart!
Önsker deg en fin uke!
Klem fra Nora
Så kult=) Hagen din bugner jo over, og det synes jeg er fantastisk. Jeg har og en ambisjon om at plenen mer eller mindre skal bort på sikt, men et bed i gangen=) Bøtter ned her og, og flere planter ligger klistret til bakken! Isj! Får håpe på bedre vær til uka. Fin ny uke til deg når den tid kommer=) Vibeke
Ingeborg sa…
Jeg er så imponert over din innsats i hagen og at du deler den med oss:)

Fin ny uke til deg:)
Susanne sa…
Så bra det blev med större land ;)) Så vacker den mörka vallmon är ;))
kram kram
susanne
Så utrolig dyktig du er! Ja, hva skal en egentlig med gressplen... den bør bare bli mindre og mindre... Til glede for oss blomstergale og til glede for de som skal klippe...
Du svinger nå om deg! Er like imponert hver gang du har satt i gang med et prosjekt =) Hagen din er kjempe fin.Den blir jo ikke mindre fin med nytt rosebed =) Herlige blomsterbilder i dag og.

Klem med hverdagsglede sendt til deg!
Marit sa…
Gressplen er oppskrytt! Bare til å bli kvitt den så fort som mulig. Bedet ditt ble kjempefint :-)Klem
Rekkehuset sa…
Hvor skal du ta plassen fra når du er "ferdig" med gresset da Vivi? Enig med deg altså, det er finere med planter enn gress:-) Jeg har også holdt på ute i en god stund i dag, og selv om det ikke regnet var det utrolig vått i jorda. Ha en fin uke, klem:-)
Aina Strand sa…
Kjenner igjen dette, plenen krymper litt hver sommer ;-)
Ranten sa…
Jeg er så enig så enig :) Hva skal vi med all denne plenen?! Kjempefint! God uke!
Merethe sa…
Hei venninna mi :) her bøtter det også ned. Kjedelig for jeg har så mye jeg vil gjøre i hagen. Det er jo nå moro virkelig begynner....å plante til i det nye bedet langs Rødstua-plassen. Men i dag ser det helt uaktuelt ut. Så bløtt og ja...masse ligger regn tungt mot bakken. Men noe får man da gjort inne når det regner som verst. I går fikk vi opp noen flere detaljer på kjøkkenet. Og der kan vi nok fortsette i dag tenker jeg :) Ønsker deg en strålende dag tross fuktig vær. klemmer Merethe
Flotte Peoner du har i hagen og kjekt med nytt bed til nyinkjøpte planter.

Ha en fin ny uke!
Vigdis sa…
Gress eller roser? Valget er klart! Du har fått gjort enormt mye i hagen denne sommeren!

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne