Gå til hovedinnhold

Nytt blomsterbed!

Det måtte bli et nytt bed, ellers så hadde jeg ikke fått plass til plantene jeg kjøpte på Dokka i går!
Alltid gøy med mer plass, så her var det bare å stå på!


Nedenfor garasjen har jeg, eller hadde jeg tenkt å lage et bed, for noen år siden.
Det har nok gått i glemmeboka, for slik så det ut før jeg begynte.
Her var det bare å rive vekk alt ugress og skitt!


Noe lot jeg stå igjen, som denne Marikåpa som av en eller annen grunn har plassert seg veldig fint.


Et Kongslys sto også igjen, så det har jeg delt og flyttet litt på.


Denne tømmerstokken begynner å merke både vær og vind, men til Takløk så fungerer den helt utmerket!
Denne har stått bak huset og ikke vært brukt til noe, så i dag tok jeg den med ned.
Herregud, så tung den var og jeg holdt på å ta overbikken flere ganger med trillebåra.
Men jeg klarte det!


Her er alt plantet ut, og jeg har plass til enda mer!



Tror nok at det kommer til å bli fint, når det har fått vokst seg til litt!


Jeg må jo alltid dille litt når jeg holder på, så her er dagens dill!


Det står ei Furu i bedet, og der hvor jeg har lagt hvit grus, er det så mange røtter at jeg ikke fikk gravd en cm ned. I stedet for at jeg bare skulle legge på jord, så la jeg på en duk og fylte på med grus.
I rørene så har jeg plantet pyntegress og Iris.

Prosjekt nå er å hente steiner slik at jeg får lagt på kant mot gressplenen.

Ja, det var dagens arbeid. Det kjennes på ryggen og beina er svarte av jord, så nå er det godstol og fotbad!

Ha en fortsatt fin søndag alle sammen!

Kommentarer

Full fart inne hos deg ! Blir sikkert kjempefint - så ut som det ble mange fine nye planter i bedet. Mitt bedprosjekt hvor venteplanter skulle ned ble avblåst etter den ene styrtbygen etter den andre i dag....

Ønsker deg en fin uke og godvær!
Nora sa…
Nye bed er noe av det morsomste som finnes! Kan tenke meg at du har kost deg idag ja! Den tömmerstokken var fin også, for en god ide å plante taklök i den!
Ha en fin söndagskveld! Klem!
Snuffeldyret sa…
Snasent! Ser ut til å bli kjempefint!
Marit sa…
Det ble jo kjempefint! Tømmerstokken var så flott og passet så godt inn til resten. Patina på tømmer er det bare vær og vind som får skikkelig til. Ha en fin kveld. Klem
Elisabeth sa…
Så utrolig fint :)) Du er så dyktig, tømmerstokken ble kjempevakker :))
Sunniva sa…
Kjempefint bed! Og pumpen sammen med tømmerstokken passet så bra.Og enda bedre at du har plass til flere planter:-)
Ha en fin uke. Klem
Marita sa…
Det ser ut til å bli kjempefint! Tøfft med tømmerstokken med takløk i :)
Oj vad du jobbar på. Det blir fint! Trästocken var väldigt fin med sukkulenterna i. Kram Therese
Susanne sa…
Bra kämpat ;)) Alltid kul att fixa nya land ;)
ha en bra vecka
kram susanne
Tack för kommentar!
Så vackert det blir här i din trädgård med nya planteringar!
Kram!
Inger Marie sa…
Så flotte nye bed! og tur til Dokka..og din hagevandring...jeg har gått glipp av dette...det skjer så mye om dagen og jeg henger ikke med:)
Takk for du deler av din frodige hageverden, VIvi:))
Vigdis sa…
Godt jobba! Du har fortjent en lang hvil!
Unknown sa…
Dette ble fint og jeg likte vannpumpen og takløk stokken din Vivi.

God kveld , Maritklem.
Og du står på du ser jeg, blir flott altså. Ettersom Martinus har vært på Otta siden torsdag og Morten jobber døgn har jeg passet på å drive ute i dag jeg også. Faktisk i HELE dag og trosset både regn, vind og SOL. I går var jeg selv og hentet stein på Vingrom,måtte få fullført måneskinnesbedet, så nå er det ferdig, ja, med kantinga altså. Har fremdeles igjen å plante halve bedet, men det blir vel ferdig i løpet av sommeren. Så fort jeg ser noen nye hvite planter, blir de plassert der vettu.
En uke til å jobbe og det skal bli dugelig godt for forrige uke var superhektisk. Fredagen som var jobbet jeg var 0800 til 23 på kvelden...puhh, nesten hele gårsdagen ble ødelagt da jeg hadde null overskudd. Men i dag har det gått bedre heldigvis.
Okidok, kos deg resten av kvelden berta!
loftkroken sa…
Tror du må ta deg en tur hit å hjelpe meg :))Så flink du er :)
Imponert altså!

Klem
Turid sa…
Kjempefint bed:) Gleder meg til å se det.
Klem fra Tua
Unknown sa…
Det er så gøy med nye bed!! Og ditt er skikkelig fint! For en innsats på kort tid! Ha en fin mandag!!
Å så fint det blev.Och den trästocken var ju jättebra att plantera i.MVH
Så fint det ble! Og så kjekt med nye planter. Blir vi noen gang lei - e - nei =) Det er så mange fine fristelser der ute, og når dumed din hage presentere det slik, ja da frister jo alt enda mer he,he

Ønsker deg en flott dag!
Underberget sa…
Oi, du er jammen ei driftig dame! Veldig koselig bed med rullestein og vannpumpa:-) Hos meg må jeg grave opp noe mer plen for å få til nytt bed og hos meg står plantene fortsatt i pottene sine... Må få gjort noe denne uka. Takk for inspirasjonen og ha en god dag videre!
Flott stokk med Takløk og spennende nytt bed du har laget deg.
Anonym sa…
his comment is here browse around this web-site visit this site see this my explanation go

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne