Gå til hovedinnhold

Jeg velger meg fargen rød-/brun!

 
En herlig dag med flott sol og det er utrolig godt å sitte i solveggen!
Jeg koser meg med kaffe og bok, og legger merke til at det er utrolig mange forskjellige rød-/brune farger i hagen!
 

Jeg må bare fange disse flotte fargene!


Jeg tror ikke høste har gjort slik inntrykk på meg før, som den har gjort i år.


Det kan jo være sola, som får meg til å sitte ute å nyte.


Det kan også være at jeg er blitt eldre, og legger merke til ting på en annen måte.


Selvfølgelig har høstfargene vært fasinerende før også.


Det er spennende å få oppleve hvordan plantene forandrer seg. Den kommer med ferske lysegrønne skudd om våren, og blir mørkere utover sommeren.


Og til slutt får den et fargespill som virkelig setter et punktum for denne gang.


Tenk om vi også kunne forandre oss på denne måten.
I stedet for å bli grå, så blir vi fargerike og flotte!

 
Lønneblader er flotte og dekorative. Jeg har tatt inn noen for å presse og tørke.


 
Bader seg i høstsola! 





Tenk hvor heldige vi er som får oppleve dette fargespillet fra naturen!


Kommentarer

Nora sa…
Så nydelige bilder! Håper vi får ha höst en stund til för vinteren kommer.
Klem!
Marita sa…
Nydelige høstbilder! Hos meg har snart alt løvet fallt. Blir så nakent etter en frodig sesong.
God helg videre! :)
Du visar alltid så vackra bilder! Underbara färger på alla blad. Ja, tänk om vi också kunde bli färgstarka med åren det hade varit trevligre än den gråa färgen. ha en fortsatt fin helg! Kram Therese
Vilka härliga höstbilder från dig! Underbara färger. Vad skönt att sitta och njuta i solen med en bok.
Ha det gott.
Kram Maria
Hagetjelden sa…
Så nydelige og litt vemodige bilder. Her hos meg er det også fortsatt mye høstløv! Ha det bra!
Elin sa…
For en fin farge å velge seg og nydelige bilder du har tatt! Flinke fotografen:)
krepsemor sa…
Du er nok inne på noe når du mener at fascinasjonen kanskje har noe med alder å gjøre! Jeg kan falle i staver når jeg er ute og kjører bil, runder en sving, og det står det rødeste, flotteste nydeligste tre i en eller annen hage.....nesten trafikkfarlig, spør du meg :) Jeg kan ikke huske at jeg "så" det på samme måte da jeg var yngre.
Nydelige bilder, nyt det så lenge det varer. Snart faller de vakre bladene av, og det er vinter!
Ønsker deg fortsatt god helg, Vivi!
Leena sa…
Underbara färger! Tänk att naturen får till det så fint med alla nyanser ... inte lätt.
Aina Strand sa…
Å bli gammel og fargerik er vel ett valg, håper bare jeg husker å velge fargerik istedenfor grå når den dagen kommer ;-)
Fin helg til deg og dine!
Marianne sa…
Fine bilder,Vivi. Har tenkt på dette "fenomenet" selv mtp at jeg ser de vakre tingene i naturen på en bedre måte nå enn jeg gjorde før. Selv har jeg kommet frem til at mye skyldes alderen(ikke så gammel da) og samtidig har jeg et bedre øye for naturen etter at min bloggverden ble levende. Fortsatt god helg til deg!

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne