fredag 1. februar 2013

Blommig fredag - om fire måneder!

I blommig fredag i dag er tema
Om fire måneder!
 
Når jeg setter meg ned for å finne bilder, så har jeg  jammen meg mye herlig i vente.
Nå ligger snøen over hele hagen og dekker alt som skal spire og gro, og det er litt rart og tenke på. At om bare fire måneder så er det igjen grønt og frodig, og jeg kan vandre rundt og kjenne duften av  rosene igjen.
 

Fire måneder er jo egentlig ikke lenge.
Tenkt deg tilbake 4 måneder. Da var det juleforberedelse, og innkjøp til julekalender.
Det er jo ikke så lenge siden.


Og når jeg tenker på at vi skriver februar i dag, så går det fort mot vår.
Plutselig så holder jeg på i hagen igjen. Kaster utover snø, og leter frebrilsk etter grønne skudd og spirer.


Og like spennende er det hvert år.
Hva har klart vinteren, og hva har gått under pga kulde og is.
Får jeg plass til noen flere roser i år?



Selv om jeg lengter etter våren og ny hagesesong, så skulle jeg samtidig ha lyst til å stoppe tiden litt.
Denne tiden vi nå går inn i, er så utrolig fin.
Sole begynner og varme igjen og det lysner mer for hver dag.


Så får vi bare håpe at om fire måneder, da skinner sola og hagen strutter!
 
Har du lyst til å se flere bilder, så trykk dere inn hos "Bland rosor och bladlöss".


Ønsker alle en kjempe fin fredagskveld.
Kos dere!
 
Håper jeg ser deg i Helgegleder igjen!


21 kommentarer:

Charlotta sa...

Mycket vackra sommarbilder hos dig.

Sommaren dröjer inte så länge, sant. Härligt ändå att ta ut lite i förskott. :)

Villrose sa...

Ja til sol og strutting :-)

Merethe sa...

Jeg elsker hagen din!! :) Hvilken rose har du ved buen din Vivi? Sååå mye blomster. Ja tiden går fort nå ...til våren kommer med sine små herlige tegn. God helg, klem fra Merethe

Nana Hecquet sa...

Tak for fine billeder! Og god fredag aften til dig :-)

Sabelhagens Olivlund sa...

Så fint det är hos dig!! Längtan efter sommaren är stor.
Önskar dig en fin helg.
Kram kram

Marit Sønstebø sa...

Ja, heldigvis går tiden fort mot vår nå! Nydelige bilder, klem :)

Pilgrim sa...

Vilka härliga bilder! Precis det tänkte jag också på, vad gjorde jag för fyra månader sen. Snart är vi där...
Ha det bäst!
Kram Hélena

Underberget sa...

Fine hagebilder du deler her:-) Ja, det er deilig å ha noe å se fram til. Det er jammen et mirakel at det fra å være snødekt og kaldt i hagen snart skal bli så frodig og fint igjen! Ønsker deg en kjempefin helg:-)

Landbohaven sa...

Tak for de dejlige sommerbilleder fra din have.
Ha´ en god aften.

Elin sa...

Så nydelige sommerbilder. Fantastisk den kvite rosa - hva heter den?
Gleder meg til våren og forhåpentligvis få mine egne fine vårbilder fra hagen:)
God helg, Vivi!

Anne Marit sa...

Ja tenk om fire måneder er vi der! Å vente på en glede er også en glede!!
God helg!

Leena sa...

Åh, det ser så ljuvligt ut hos dig! Vilken fin trädgård! Jag bara suckar ...

Anette sa...

Det var flera fina bilder hos dig som fick mig att sitta här och smila och längta ännu mer.
/Anette

Meta sa...

vad härligt att få vänta på nåt så fint som din trädgård.
Ha en fin helg
Kram Meta

Nora sa...

Nydelige bilder!
Ha en fin helg!
Klem

Elin sa...

Jeg er klar med ukens helgeglede:)

Gunilla sa...

Vilka fina bilder.
Något att längta till.

Trevlig helg

Bettina Bäck sa...

Några fler rosor har man väl alltid plats till? :-))))

Lena/isis sa...

Vilken mysig trädgård du har. Och snart är vi där. Härligt.

Kram

Ninnis sa...

Underbara bilder..tänk vad vi har att se fram emot...=)

Kram Ninni

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

ÅÅÅÅÅÅ, vi har virkelig noe å glede oss til. Håper det ser like flott ut i haven din om fire måneder som det gjorde på samme tid i fjor. Lykke til ;:OD)