mandag 4. mars 2013

De første pelargoniar er på plass!

Jeg har begynt å handle inne nye pelargoniar.
Tror nok ikke jeg får igjen alle dem som tapte kampen mot frosten, men det finnes jo så mange andre fine.
 

En rask tur innom plantasjen gjorde susen, og jeg kom lykkelig ut igjen om denne flotte planten og to stiklinger av Dronning Ingrid.
Da er jeg i gang igjen og ønskelisten  til Lille Gartneri, ble veldig lang og prislappen veldig høy :)
Må nok korte litt ned på den - kanskje.....


Mandagen er over og vi er godt i gang med ny uke!
Ønsker alle en fin kveld.


15 kommentarer:

Aud på Dal sa...

Veldig fin den du viser der. Har mistet en del i vinter jeg også, men tenkte jeg skulle vente til Hagemessen med å skaffe nye.
Ha en fin kveld:-)

Fjellets datter sa...

Så fine...tiden for disse er vel der hos dere, her er det ei stund igjen.
Ha ei fin ny uke.
Klem fra Kristin

Vigdis sa...

Tenker det blir en god del planteinnkjøp fremover :-) Vakker Pelargonia!

marit´s,,, sa...

Så vakker , nydelig farge.
Det er stas å vente på pakke med sånne små juveler.
God mandag fra Marit.

eli bella sa...

Engelsk pelargonia, hvis ikke jeg tar helt feil, nydelig. Ha en fin kveld.

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Så nydelige de er ! Jeg plantet om mine Pelergoniar i går , koselig det også. God kveld til deg !

Marit Sønstebø sa...

Nydelig engelsk pelargonia du har kjøpt deg !
Ha en fin kveld, klem !

MarJE sa...

Ingen ting er så gale at det ikkje er godt for noko. Får fornye sortimanget når noko går ut .....men det blir fort litt pris på det.
Nydelig farge på pelargoniaen din.
Så Plantasjen har fått inn stiklingar....høyrest spennande ut :)
Ha ei fin veke du også.

Merethe sa...

Herlig å fornye blomster. En vakker farge du har valgt på pelargonia planten. Disse synes jeg er litt vanskeligere å overvintre.Hvordan går det med blodbegerne dine? Her må jeg plante de om i ampel potter for de begynner å henge så utover pottekanten og filtre seg i hverandre. Ønsker deg en superfin dag kjære Vivi. Klemmer Merethe

Elin sa...

Nydelig farge - lykke til med palargoniainnsamlingen:) Veldig kjekk jobb da.

Underberget sa...

Uff ja, føler med deg i tapet av pellisene dine i vinter:-( Man blir jo faktisk litt knyttet til plantene sine også, men heldigvis går det an å erstatte:-) Denne engelske pelargonien var veldig fin. Har hatt slik selv før, men fikk ikke til overvintre den. I kjelleren har halvparten av mine tørket ut i vinter, men får ordne noen nye jeg også:-)

Randines hageblogg sa...

Flott pelargon du har kjøpt og kjekt med nye stiklinger. Pelargoner er flotte planter.

Nana Hecquet sa...

Det er en dejlig pelargonie du viser, og Dronning Ingrid er en af mine yndlingspelargonier :-)

Marianne sa...

Gøy med nye pelliser :-) For første år har jeg oppbevart mine i kjelleren med nytt lys. Det har du sikkert lest om på bloggen min. Etterhvert blir det moro å bære opp flere som har overlevd vinteren. Men, nye blir det sikkert i år også. God kveld til deg!

Tua sa...

Kanskje Hagemo har stand på hagemessa neste måned? Jeg vet ikke om jeg skal dit enda, får se. Skal du?