tirsdag 14. mai 2013

En oppdatering fra hagen!

Selv om det ikke er all verdens til sommervær, så vokser det ute i hagen.
Håper det snar blir litt varmere, så kan jeg være ute å nyte alt som kommer.
 

Dillpionen har virkelig fått fart på seg


Det kommer til å bli mange flotte Martagonliljer i år også


En hvit Primula


Liljene ser ut til å komme fint også


Kubjella er alltid hjertelig velkommen om våren


Her blir det flere, tror jeg må gå i innkjøp av noen nye i løpet av sommeren


Auriklene har også fått fart på blomstringen


Årets første kuleprimula 


Akeleiene er noe av det første som kommer om våren.
Gleder meg veldig til blomstring
 
Ellers om dagen så fyrer vi, og holder oss for det meste inne.
Det er nesten så jeg vurderer å sette på varme i drivhuset, for der står det stille i veksten.
 
Jeg krysser fingrer for bedre tider.
Ha en fin tirsdagskveld alle sammen!


16 kommentarer:

4 i Kiellandsgata sa...

Åhh, så koselig med vårtegn=) Det er så utrolig koselig når våren er kommet for fullt=) Kos deg i hagen=) Vibeke

Turid sa...

Her går vifteovnen i drivhuset så både strømmåleren og gubben går i spinn :)
Dillpeon.... hmmm. lurer på om det er noe jeg bør ha i hagen.....jo, det tror jeg faktisk.
Kos deg, inneværet skal vel vare til etter pins har jeg hørt.
Klem.

Vigdis sa...

Så flotte aurikler og primula! Spent på hvordan dillpionene dine vil blomstre.

stallnilsen sa...

Så fnt det veks i blomsterbedene dine,
Fine bilder.

Lisbeth ;)

Bille sa...

Hehe, Dillpeonspirene er noen tøffinger! Litt sånn maskot i hagen! :D

Ranten sa...

Og der var våren hos deg helt på høyde med min! Men det skal jo tilføyes at vi ligger 1 mnd etter normale da :) Fortsatt god uke i hagen!

Jannibele sa...

Herlige vårfornemmelser hos deg. Godt at det vokser og gror selv om ikke varmen er på sitt beste for tiden. Skal si auriklene dine har kommet langt. Ha fine vårdager!

Bettina Bäck sa...

Det är så härligt att se allt som spränger fram. Gillar verkigen de små rufsiga dillpionbebisarna.

Inger Marie sa...

Fine planter som er på veg hos deg!...og det går da fremover også her i vestfold..men det tar sin tid iår.
Nå gleder vi oss til mer varme..ikke sant?

Nora sa...

Men fy, er det så kaldt hos dere? Jeg krysser fingrene for at dere får litt varme snart!
Nydelige vårbilder du viser forresten!
Klem!

Mia sa...

Kallt, kallt, kallt, ja enig. Nu vill vi ha värme. Kubjelle ska jag se efter, undrar varför jag inte har det, dom är ju så fina.

Marit Sønstebø sa...

Ja, det er et kjedelig vårvær vi har. Det er så synd for våren kan være så fin. Nå er halve mai gått, og det er trist. Håper det snart bedrer seg. Dillpeonene dine er fantastisk vakre.

Klem

Merethe sa...

Godt at plantene i hagen vokser tross kjølig vår. Fint å se blomster på de daglige turene i hagen.Dill peon har jeg lyst på også. De er så nydelige. I går begynte G og utvide et bed i hagen. :) Gøy :) så planter jeg når det er ferdig. Hi hi fin arbeidsfordeling. Klem Merethe

Randines hageblogg sa...

Nydelige Kubjeller, Primula og Aurikler. Kjedelig at det fortsatt er så kald mai.

Ha en fin onsdag!

Marit Helene Gåsland sa...

Ja her var det mye fint på gang Vivi.
Ergerlig at vi ikke kan få litt god vårsol og varme nå som hagen våkner en har så lyst til å være der.

Nydelige blomsterbilder, ha en fin dag.

Tant Otteskrufv sa...

Söta små frisyrer på den översta bilden! :)