Gå til hovedinnhold

Nok en skjønnhet fra hagen!

En kveld uten planer, uten fotballkamp, uten handling eller noe som helst.
Deilig - jeg gikk ut og har nettopp kommet inn igjen.
En negl fattigere, men gud, det er verdt det.
 
Nå er det så mye fint som blomstrer nå, og jeg koste meg veldig med både ugress og kamera.
Jeg elsker denne typen plante - Fritillaria
 
Jeg behøver ikke si så mye mer. Håper du nyter den like mye som jeg.
 





Den sprer seg litt hvert år, men det går sakte.
 
I morgen har jeg fri, og det skal bli så godt.
Da skal jeg kose meg både blogglesing og utearbeid.
 
God kveld til dere alle!
 



Kommentarer

Asbjørg sa…
Nydelig blomst med lekker farge!
stallnilsen sa…
Så fin den var, den har æ ikke sett før ;)
Ha en fin kveld, klem :)
Frk. Anemone sa…
Ih, din fritillaria er så smuk, jeg kan godt lide den mørke farve.

... også en meget fin hvitveis i forrige indlæg. Din have blomstrer senere end vores her i Danmark, det er sjovt at få det hele "gentaget" - så er havesæsonen jo vældig lang.

Klem fra Ulla
Den är så vacker! Jag har den tyvärr inte hos mig.
Ha en fin kväll.
Kram Maria
Åhhh, denne var skikkelig lekker=) Utrolig fin farge. Bra du har tid til å kose deg i hagen=) Vibeke
Nora sa…
For en skjönnhet! Skjönner godt at du koser deg med den ja!
Her har det värt fridag idag (Sveriges nasjonaldag) og jeg har hatt en herlig dag. Håper din fridag blir like bra imorgen!
Klem!
Elin sa…
Dette er bare en utrolig flott blomst!
Jannibele sa…
For en vidunderlig farge! Hsr ikke sett den før. Skjønner at du nyter Hagen din nå:) Ha en god fridag!
Unknown sa…
Å den er så flott Vivi, mørke blomster er litt mystiske synes jeg.
God fredag fra Marit.
Merethe sa…
En nydelig blomst dette ja. Her skinner sola og det ser ut til at vi får fint vær i helgen Vivi. Nyt fridagen din i dag. Klem Merethe
Marit sa…
Ja, svartkronene er så flotte. De sprer seg sakte her også, men det er fint at de overlever. Ha en fin helg!
Klem
Det var en nydelig Frittillaria du har i hagen.

Ha en fin fredag!

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne