Gå til hovedinnhold

Augustblomstring med ny nettleser!


Først må jeg takke Marit "Marits hagedagbok" for god hjelp med nettleseren min.
Nå har jeg byttet nettleser til Google Chrome, og latt Internet explorer gå av med AFP.
Da falt brikkene på plass, og virusprogrammet oppdaterte seg med en gang.
Jeg har trodd at Internet explorer er det beste, men skjønner nå at jeg har vært lurt :)
Så tusen takk Marit!

Det er august og hagen er litt på tur ned igjen.
Mye har blomstret ferdig, mens andre planter har nettopp startet.


Denne liljen kom nå i uka, og har flere knopper som er på tur.
Klokkene er mye større enn hånda min, og den er ganske så høy i stilken.


Dagliljene viser også sin skjønnhet om dagen.
Jeg har ikke så mange som blomstrer, men nyter dem som kommer.



Er artig høstplante, som kommer med en mørk gul farge nå i august.
Store blader og opp av dem så kommer det en stilk med denne blomsten.


Hagehjelmene er også veldig flotte nå, og i år har jeg ikke noen stygge dyr på dem heller.


En ensom valmue som kom sent, men godt.


Hvit som bruden - nysenellik.


En daglilje til som koser seg i sola.


I år har jeg sett at jeg har mye blått og gult i hagen. Det gjør ingen ting, men jeg skal ikke flere blåe riddersporer :)
På bilde er det hjelm som blomstrer, men det er blått som tar over for blått.


Tigerliljen er også på tur nå. 
Jeg liker så godt den sterke fargen på disse.


Jeg elsker liljer og de er så lite krevende å ha i hagen.
Trofaste planter som stadig utvider seg. Jeg har aldri tatt opp liljeløk for å dele, men det går helt sikkert fint.

I dag er dagen åpen, og jeg skal gjøre det jeg har lyst til.
Så får vi se til kvelden om jeg har fått gjort noe i det hele tatt.

Ha en fin søndag.


Kommentarer

Ah, så många härliga liljor! Här har mina hunnit blomma över. Det måste ha varit värmen som stressat över det hela. Ha en fin söndag!
Underberget sa…
Så bra at dataproblemene har ordnet seg:-) Jeg er heller ingen kløpper med tekniske saker og da er det godt å få hjelp via bloggvenner:-) Virkelig fine liljer du har, mye å kose seg med i hagen fortsatt selv om sommeren er på hell... Ha en riktig fin søndag videre. Klem fra Berit
Elisabeth sa…
For noen lekre liljer du har i hagen din!

Jeg er glad i liljer, og har 2 dagliljer. Men ønsker meg fler. Er dine liljer knoller eller løker som du legger ned om høsten?

Takknemlig for svar.
Unknown sa…
Det var godt å lese at du har fått hjelp og alt er på stell igjen med bloggen.
Hos deg er det jo masse fint å glede seg over og se på ennå.
Ja mye er på hell men sommerblomster og liljer bla henger i stroppen, fine augustbilder fra hagen din Vivi.
God søndag fra Marit.
Villrose sa…
Lurt å kvitte seg med Explorer!
Liljer og dagliljer er genialt :-)
Særlig fin den store, lyse liljen.
Så mange flotte liljer du har i hagen i ulike farger, flotte ettersommerblomster.

Ha en fin søndag!
Elisabeth sa…
Helt med på at IE bør gå av med AFP. Jeg bruker mest Firefox selv, men har Chrome som brukes til sidene hvor ikke Firefox fungerer like bra.

Liljene er lette å formere - jeg flyttet noen gule i går, og de 3-4 løkene jeg satte for noen år siden har virkelig formert seg. Det var mengder av småløk i jorda som ble fine bytteplanter. Det er også enkelt å få småløk av liljeskjellene - et lite skjell i fuktig vermiculite, og etter en tid har man mange småløk. Vil ta lang tid før de løkene blomstrer, men til gjengjeld får man jo veldig mange av de på en rimelig måte.
Chrome er tingen. Jeg byttet også for en stund siden. Etter det har jeg ikke møtt på noen problemer.

Jeg likte spesielt godt liljen din på det øverste bildet. Den hvite. Husker du hvilken sort det er?

Ha en fin søndag:)
Hilsen Solveig
Inger Marie sa…
Hei Vivi:)
Så flott at du fikk hjelp av Marit med nettleseren!..jeg har også google crome og det er veldig bra..og virusprogram er viktig...det samler seg mye skitt:)
Nydelige blomster i august hagen din:))
Marit sa…
Så bra at det ordnet seg til slutt. Bloggene er et produkt fra Google, og chrome er deres nettleser. Så de passer nok godt til hverandre ;-)
Bare hyggelig å kunne hjelpe deg!

Klem
Fabelaktig sa…
Hei søta,
stikker bare innom her for å takke deg for fine ord inne hos meg.
jeg har helt detti av lasset på kommentering, det hopet seg opp så mye her rett før sommeren. Så jeg tok like godt sommerferie jeg *ler*

Men nå er jeg tilbake og håper på å komme tilbake i bloggmodus for fullt.

Håper resten av sommeren har vært fin og at dere er fulladet for høsten.

Ønsker deg en nydelig søndagskveld.
klemklem
-Maia
Nora sa…
Så mye fint som blomstrer hos deg! Skjönner at jeg må skaffe meg liljer til hagen:-)
Klem!
Vigdis sa…
Deilige liljer og flotte bilder, Vivi! Fint at det ordnet seg med Chrome.
Så fint du fant ut av problemene, og så er det så fint det er å få hjelp fra andre, takk til Marit fra meg også . Hadde savnet bloggen din mye Vivi! Mye flott i sensommerhagen din! Orange og gult hører sensommeren til, I like!
Merethe sa…
Du har mange flotte liljer. Skulle nok ha hatt flere av de her i hagen. Fint med den blomstringen de gir nå på denne tiden. Jeg hadde akkurat samme problemene da jeg brukte en annen nettleser. Siden jeg skiftet til annen har alt funket fint.
Ønsker deg en fin uke. Klem Merethe
Unknown sa…
Så mye flotte planter som blomster i hagen din nå også.
Min egen er ganske skranten på denne tiden, men planene er der. Det tar bare så lang tid å få gjennomført dem med alt annet som også skal gjøres :)

Ha en fin dag.
Klem
Så bra at det ordner seg med det tekniske. Marit er god å ha! Stilig med tigerliljer, de ser jo bare utrolig spennende ut!
Tins roser sa…
Så mange fine liljer du har da! Det er manko her hos meg. Men det er flotte blomster i mange fine farger. Jeg har bare en, men den vokser opp i to, store kraftige planter. Vi får se litt på det da, kanskje dukker det opp noen liljer en annen gang! Klem :)

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne