Gå til hovedinnhold

Bestillingslista til Zimtrade er klar

Høstløkene er klare og jeg klarte ikke å stå imot.
I fjor så kjøpte jeg ikke en eneste løk, men i år er lysten for vårblomstring på topp.
Jeg har to store krukker, som jeg tenkte jeg skulle sette løk i.
Blir spennende å se hvordan det går. 
Er usikker på om jeg skal la krukkene stå ute i vinter, eller om jeg skal ta dem inn.
Takknemlig for gode tips og råd fra dere.

Her er min bestilling fra Zimtrade:


Ja, det ble noen tulipaner, og jeg som aldri får til dem andre året.
Ja, ja - jeg prøver igjen.



Jeg gleder meg allerede til vårblomstringen :)


Da var listen sendt og vårens planlegging i gang.



Kommentarer

Det er så morsomt å bestille løk. Skjønner godt at du lar deg friste=) Blir spennende å se blomstringen til våren hos deg. Har det gått fint å starte på jobb igjen? Håper dere har det fint=) Vibeke
Merethe sa…
Jeg får heller ikke til tulipaner to år på rad. Det er jo så vakkert når de blomstrer tidlig vår, men så lei når de ikke kommer igjen. Lurer på hvorfor det er slik jeg...pst stikk på fb en liten tur. klem
Merethe sa…
Glemte helt det jeg skulle skrive da...du har valgt deg ut mange fine løkplanter. Og håper på mange flotte bilder av vårblomstrene dine. Stor klem
Bodil sa…
Blir masse å glede seg til her :) Tror nok jeg må sende en bestilling også.
Ranten sa…
Her har første løkbestilling kommet i hus og i bakken : ) Og flere er på vei. Det er bare å glede seg til våren : ) Klem. Marit
MarJE sa…
Det blir nok ei nydelig vårblomstring hos deg.
Når det gjeld å plante i krukke har eg berre gode erfaringar med.
Har både planta i store krukker som har stått ute heile vinteren og i krukker som har stått i garasja. I vinter hadde eg mange krukker ståande i garasja fordi eg kjøpte løk etter at frosten var komen. Sjølv med denne kalde lange vinteren kom alle løkane opp og blomstra fint.
Klem.
Turid sa…
Å så lyst jeg har, men nei. Jeg har gitt opp zimtrade, de sender så sent at snøen ratt har lagt seg her før løken kommer. Hvert år må pakken etterlyses.
Hmmmm. Blir nok økonomipakker fra plantasjen i år også på meg :) Men jeg gleder meg til å se dine vårløker i all sin prakt :))
Fin torsdag til deg.
Villrose sa…
Allerede? Hmm... kanskje jeg må få ut finger'n og bestille litt rundt omkring :-)
Unknown sa…
Gleden på våren når en har løk i jorden er så stor at det er vært vær krone.
Så mange fine løkplanter du har bestilt.

Jeg går å snoker i kataloger og på nettsider så det blir nok noen her også.
I våres tok jeg opp en del løk og hang til tørk(kjølig og mørkt) det blir spennende å se om de kommer til våren igjen.

Ha en fin dag, Marit.
eli bella sa…
Det er kjekt å ha noe å glede seg til når våren kommer. Jeg tenker på det hver høst, men det blir ingenting av. Ha en fin dag, her får vi sol i dag.
Marit sa…
Mye flott du har bestilt! Skjønner godt at du gleder deg til våren igjen!

Klem
Kjekt å sette løk i krukker om høsten. Mine står ute hele vinteren og klarer seg bra.

Ha en fin torsdag!
Unknown sa…
Blir spennende til våren igjen.

Ha en fin dag.
Klem
Malys krok sa…
Litt rart å tenke på vårblomstring når det går mot høst, men når det gjelder løkplanter er det jo slik det er! Så når våren kommer har du mye å vente på og å se etter! Lykke til !
-Margit-
Underberget sa…
Jeg har aldri bestilt løk eller planter på nett, men kanskje det var en ide:-) Skjønner godt at det er lett å la seg friste, og her har du valgt deg ut mye fint! Jeg hadde i grunnen ikke tenkt å kjøpe løk i høst, men nå har jeg startet med et nytt rose/staude-bed og da må jeg jo ha litt vårløk til det:-) Men mulig jeg bare handler på hagesenteret her. Ha en fin helg og så fint at du har fått orden på nettleseren din! Klem fra Berit
Å det er så utrolig masse spennende høstløk. Farlig for lommeboka. Men utrolig gøy.

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne