Gå til hovedinnhold

Noen bilder fra sommeren

Selv om jeg ikke liker det, så er vel sommeren over for denne gang.
Selvfølgelig kan vi få mange fine dager enda, men jobben har startet og snart er skolen i gang igjen også.
Hverdagen er helt klart den beste, men i år har vi hatt en utrolig flott sommer.
Så derfor er det ekstra trasig at den har gått så altfor fort, men vi har minnene med oss og her er noen av mine feriebilder.
 
 
Verdens ende.
En fantastisk flott plass, som jeg helt klart vil besøke flere ganger.
Vi var virkelig heldig med været, for her kan det nok være nokså værhardt.
 
 
Her vil jeg tro at grånissen ved havet bor.
(for dem som har sett Blåfjell-serien)
 
 
Det var mange som hadde tatt turen inn med båt.
 
 
Tønsberg - å tilbringe sommeren her var kjempe flott.
Sol fra klar himmel i flere dager.
 
Hjemme igjen og det er godt å være turist i egen by også. 

 
P4 sommerturne på Hunderfossen

 
Det var mange som hadde møtt opp for å få et glimt at disse gutta.
Markus og Martinus
 
Hyttetur!
 
 
Stor stas å komme på hytta, for da kan han få kjøre 4-hjuling.

 
Alltid godt å komme på fjellet.
Rolig og fredelig

 
Nå som høsten står for døra, så har jeg som smått begynt å planlegge innkjøp av høstløk.
I år er jeg merkelig nok ikke hagelei, derfor har jeg lyst til å sette ned løk både i hagen og i krukker.
Må passe på så lenge energien og lysten er på topp :)
 
 

Kommentarer

Inger Marie sa…
Hei Vivi:)
Så flotte bilder fra ferien!...du har jo nesten vært på mine trakter..og vi har hatt en fantastisk sommer i Vestfold iår...og den er ikke over ennå:)
Er det ikke godt å fortsatt ha hagegleden og energien til å holde på ennå..:)
Ønsker en fin kveld:))
Unknown sa…
Så fin sommer dere har hatt, gode minner som dere lever på i vinter.
Flotte bilder Vivi, klem fra Marit.
Marit sa…
Ja, her var det mange flotte bilder! Det er vemodig at det snart er høst, men det får vi ikke gjort noe med. Det ble en fin sommer til slutt :-)

Klem
Frk. Anemone sa…
Ja, det er altid lidt vemodigt når sommeren går mod enden, dejligt at høre at I også har haft en skøn sommer. Her i Danmark har det været den bedste sommer i mange år, men vi håber da på gode dage endnu i august.

Har lige fået læst lidt op hos dig - sikke nogle skønne liljer du har i haven :)

God aften
Merethe sa…
Dere har hatt noen flotte ferieturer ser det ut som.Men Vivi...sommeren er ikke over enda da ;) Vi er jo bare såvidt begynt på august og det er jo en sommermåned...litt desperat her kjenner jeg ;D Kom gjerne en tur Vivi!! Jeg er jo ikke så mobil og det blir ofte et tiltak å komme seg avgårde.SÅ klart du må få deg en arbeidsbenk for støperier. Det er et must!! :) Hils gubben å si det. Hi hi...
Så flotte feriebilder du har tatt. Bare så synd at den er over (for min del)

New Dawn
idehaven sa…
Hej Vivi.

Så dejlig en virtuel tur, du tog mig med på. Der er så smukt i Norge.
Og sommeren har været god deroppe også som her i Danmark.

Fortsat dejlige dage til dig.
Klem Helga
Turid sa…
Åhhh, var jo der vi også i sommer :) Veldig fint i Tønsberg og omheng.
Fine bilder fra en fin sommer ! Og så er det tid for løk , bra du ikke er hagelei for det er så mye glede i løkene som kommer opp på våren. Spennende å se hva du har tenkt å plante :)
Unknown sa…
Så fine bilder. Ser ut som en flott ferie.
Vi har ikke vert så heldig med været i ferien. Hadde en uke med sol og sommer. Så jeg håper vi får mer av den sorten. Det er tross alt sommer i august også.

Ha en fin dag.
Klem
Fine bilder fra ferien din, både ved sjøen og på fjellet.

Ha en fin dag!
Tins roser sa…
Så skjønne sommerbilder du har tatt. Når august kommer, er det alltid litt vemodig. Men enda kan det bli mange fine dager!
Deilige bilder fra en herlig sommer for liten og stor! Så gøy at du ikke er hagelei, det er deilig å sette løk. Alltid like spennende å handle inn, og grave ned skattene i hagen.
Ser ut som dere har hatt en superfin sommer=) Jeg liker også hverdager, men det er alltid litt vemodig når ferien er over. Har fortsatt ei uke igjen av ferien, og da blir nok overgangen brå. Håper du får ei fin helg=) Vibeke
Ingeborg sa…
Heisann Vivi, og vel overstått ferie til deg:) Ser du har hatt det bra, flotte feriebilder du viser.

God helg med en klem fra meg:)
Ingeborg sa…
Heisann Vivi, og vel overstått ferie til deg:) Ser du har hatt det bra, flotte feriebilder du viser.

God helg med en klem fra meg:)

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne