onsdag 11. september 2013

Er det en ny sommer som er på tur?

Vi har et fantastisk flott høstvær, eller sent sommervær.
Det er rundt 20 varmegrader midt på dagen, og sola skinner fra blå himmel.
Det er nesten så man skulle tro at det er juli, i stedet for september.


New Dawn-rosen
Det er ikke bare jeg som lar meg lure av dette flotte været.
Også noen planter har begynt å blomstre igjen.


Louise Bugnet har jo ikke blomstret siden seint i juli, men nå kommer den med blomst igjen.
Jeg bare nyter, og håper på at alt bare skal fortsette slik.


Tenk så heldig jeg er, som har en slik hage som bare fortsetter på denne måten.


Ikke hver dag i september, man kan plukke med seg en fersk rose inn, for å ha på middagsbordet.


Valmueplantene som i sommer var super små, har begynt sin blomstring nå i september.
Flaks at jeg ikke luket dem vekk ;)


Denne knoppurten har også fått igang igjen gnisten.


Tistlene står fortsatt kjempe fint, og er en super humle-magnet i hagen.


Revebjellen vil også være med på høstfesten.

Alle disse bildene har jeg tatt i dag 11. september 2013.

Jeg krysser fingrene for at høsten fortsatt skal bli varm og fin.


16 kommentarer:

Inger Marie sa...

Så herlig med en Indian Summer...og blomstene din stortrives:)
Herlig og plukke blomster fra hagen ennå:)
Tusen takk for frøene Vivi:))

Deusa sa...


Mas que lindo e o seu jardim...Maravilhoso,me senti nele a tomar Sol...
Bjs
Deusa
vasinhos coloridos

Villrose sa...

Det er sommer enda, ingen tvil!

Underberget sa...

Helt fantastisk!!! Dette må vel gå inn i historien som en av de beste somrene:-))) Bare å nyte blomstergledene ennå en stund. Ha en nydelig dag! Klem fra Berit

Anne sa...

Tenk å kunne nyte blomstergledene fortsatt ..herlig !
Kan ikke huske sist vi hadde det som nå.

Ha en fiiin dag !
klem Anne

Gårdsjenta sa...

Nydelig :) her har Dronning Margrete rosen en hel haug av knopper, så håper den blomstrer igjen veldig snart :)

En helt uvanlig hverdag sa...

Så mye fine bilder.
Vi har også hatt nydelig høstvær. I går var det solkrem og badetøy for kidza, selv om de ikke fikk bade.

Ha en fin dag.
Klem

Randines hageblogg sa...

Kjekt med så mye fine blomster i september, det er bare å nyte det fine været.

Ha en fin torsdag!

November- symra sa...

Vi må bare være flinke å nytte det fine været mens vi har det.. Så mye fint i høsthagene din..tistler forsøkte jeg meg på å så i vår uten hell. Derfor litt misunnelig:-)

loftkroken sa...

Gleder meg med deg Vivi :))
Flotte bilder♥
Nyyyt september dagene ♥

Klemmer Bente

Unn sa...

Ja er det ikke fantastisk...samme været her. Det er bare å nyte, dessuten blir vel vinteren forhåpentligvis kortere, og våren kommer "nærmere". Skikkelig Indian summer dette :)

4 i Kiellandsgata sa...

Ja, jeg tror jammen sommeren er innom for andre gang. Fantastisk=) Det er bare nyte så godt man kan. Så mange flotte blomster du har=) Vibeke

Jannibele sa...

Ja, er det ikke helt utrolig og fantastisk! Sommeren tar jo bare ikke slutt. Til vår store glede. Så masse lekkert hos deg. New Dawn vekker gode minner. Vi hadde flere store og bugnende sorter i mitt barndomshjem. Kjenner på savnet nå, så denne må få en plass på Enerhagen:) Takk for sommerreisen Vivi.

Ranten sa...

Det ser ut som vi har deilig høstvær i hele landet?! Kanskje rekker solhatten å blomstre like vel? God helg :)

Ingvill Egeli sa...

Nydelig blomstrende innlegg, hagen din er tydeligvis fortsatt et syn! Så herlig at du hyller vår herlige indian summer. Får ikke nok av den. Nyter hver dag.

Vigdis sa...

Deilig med varme dager i september. Fine roser, Vivi!