søndag 16. mars 2014

Vårtegn!

På Lillehammer er det ikke så mange vårtegn å hente riktig enda, men noen er det om jeg titter ekstra godt etter.
Vi har hatt noen dager med kalde netter igjen, og det gjør at det ikke blir så varmt på dagen.
Men snøen i hagen tiner, dog ikke så fort som jeg ønsker, men det minker.


Noen vårtegn var det å se langs Lågen i går.
Isen krymper seg lenger og lenger inn mot land.


Snøen er nesten svart og alt som ble kastet av oss mennesker i høst, ja det kommer frem igjen nå.


Trærne i skogen og langs veien, viser tydelig tegn på at det nærmer seg vår.
Mange har fine små skudd på greinene sine.
Disse fine gåsungene fant jeg på turen i går.


Nå står det gåsunger alle steder i stua, i små og store vaser.
Et fint vårtegn og ta med seg inn.


Har du lyst til å se flere vårtegn, så trykk deg inn hos

Ønsker alle en fin og vårlig søndag.


9 kommentarer:

Randines hageblogg sa...

Gåsunger og Tulipaner er fine vårtegn.

Ha en fin søndag Vivi!

Randines hageblogg sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Mia sa...

Jeg prøver trøste meg med at det fortsatt er mars og tidlig, tidlig vår men visst er det gøy å finne gåsunger, det går åt riktig hold :)

4 i Kiellandsgata sa...

Fint å finne vårtegn når man leter ekstra godt etter. Her er det ikke lenger vår, for det er kommet masse snø=( Ble skikkelig lei meg, men været kan jeg jo ikke gjøre noe med, så jeg må riste det av meg! Håper du har hatt ei fin helg=) Vibeke

En helt uvanlig hverdag sa...

Pusekatter som vi kaller det er et sikker vårtegn. Tulipanene er flotte.

Ha en fin ny uke!!

Lotta sa...

Vackra isbilder och ljuvliga tulpaner, det är verkligen spännande att se hur olika långt våren hunnit!
Ha en fin vecka.
Kram Lotta

Eli Johannessen sa...

Vakre bilder og fin stemning! Takk for titten!
Mvh Eli.

Linda sa...

Beautiful.

Elin sa...

Vakker sammensetting av tulipaner og søte gåsunger. Buketten ble en helt annen med litt kvister i. Den ideen skal jeg ta med meg.