Gå til hovedinnhold

Bilder fra hagen 22.mai


Det skifter fort mellom sol, regn og tordenvær om dagen og nå er vi alle spent på om det blir flom i Gudbrandsdalslågen - igjen!
Det er fortsatt masse snø i fjellet og til helga er det spådd en del regn, men vi krysser fingrene for at det ikke skal bli så ille som det har vært de siste årene.

I hagen min fortsetter det å vokse, og det ser ut til at plantene trives med dette klamme varme været.
En fotorunde i efta ga disse bildene:


Her i solveggen har det eksplodert, og Pionene har mange knopper allerede.


Alpeclematisen har startet blomstringen, så få jeg håpe at de små larvene holder seg unna i år.
Vel optimistisk der tror jeg :)


Kubjelle - den eneste som vil leve i hagen min.
Har prøvd den røde, men med mindre hell.


Auriklene kommer en etter en, dette er den siste i dag.


Kommer ikke over at julerosen min blomstrer i år.
Litt stolt er det lov å være, eller?


Utsikten fra verandatrappa.
Her skal jeg nok sitte mange ganger med kaffekoppen, i år igjen.


Den gamle trebenken, som jeg har fått av min far.
Her er det også veldig koselig å sitte.


Staudene begynner å få en fin størrelse nå.


En enkelt hvit rutelilje, som har bosatt seg sammen med de rosa.
Flott!


Anemone - denne fikk jeg av ei venninne nå i vår.
Søt liten vårblomst.


Nedenfor garasjen er det også blitt frodig og fint.
Her fikk jeg endelig gjort meg ferdig på tirsdag.


Her har jeg tenkt å gjør en forandring, men jeg trenger hjelp av gubben, og da kan det ta sin tid. 


Nå blomstrer epletreet også, og det er så flott.
Det er heller ikke lenge til at Syrinen blomstrer, og jeg gleder meg til den deilige duften.

Håper alle har hatt en fin uke.
Nå er det fredag i morgen og helg igjen - HURRA!


Kommentarer

Unknown sa…
Ja nå har det kommet langt hos deg :) Jeg tror jeg må skaffe meg blå kubjelle og blå alpeklematis.
stallnilsen sa…
Heia Vivi, så fint du har det i hagen din, og blomsterbedene dine blomstra så flott, håper indelig det ikke blir flom hos dere.
Fine bilder, her er det sol og regn om en annen, og ganske kjørlig, jaja, varmen kommer bvell tl nord også en dag og blir lenger enn en dag, håper æ :)

Ha en fin kveld,

Lisbeth :O)
Marit sa…
Nei, det får en jo håpe at dere slipper unna flom. Har jo sett på tv hvor fryktelig det er. Kubjellen din var så søt, og det samme med julerosen. Ikke dårlig at den ville blomstre :-)

Klem

Marit
Hagen din ser så fantastisk flott og frodig ut=) Kos deg og nyyyyt hagelivet=) Vibeke
Frk. Anemone sa…
Der er flot i din have, dejligt at din julerose blomstrer.

Håber ikke det går så galt med vandet i dalen.

Klem Ulla
Vi får håpe at det ikke blir storflom i år!
Alltid mye flott å se inne her hos deg.

Hvis du ikke allerede har deltatt - så har jeg utfordret deg til å delta på Moseplassens humlestafett. Hyggelig om du tar stafettpinnen!

Ha en fin helg når den kommer!

Martin sa…
Et bevis på at rødbladet viftelønn er en perfekt bakgrunn :-)
Turid sa…
Fine bilder fra din flotte hage :) Vi må få til hagetreff i sommer igjen, det er jo så trivelig. Dessuten har jeg ikke glemt den rosa knoppurten du skal få ;)
Marit sa…
Åå så frodig og fint det er i hagen din nå Vivi, ja det er flott temperatur og med litt regn vokser det så det knaker nå allerede i mai.
Nydelige bilder og blomster du viser, klem fra Marit.
Marit sa…
Åå så frodig og fint det er i hagen din nå Vivi, ja det er flott temperatur og med litt regn vokser det så det knaker nå allerede i mai.
Nydelige bilder og blomster du viser, klem fra Marit.
Så mange fine planter som blomstrer hos deg nå, Alpeklematisen var flott. Våranemone har jeg også fått i hagen, ny for meg også.

Ha en fin helg Vivi!
Så fint du har det :-)

Har frimodig utfordra deg på Humlesurrstafetten til Anne på Moseplassen
http://moseplassen.com/2014/05/humlestafetten/

Har ikkje oversikt over kven som har tatt den og vert ikkje fornærma om du ikkje tek den.

God helg!!

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne