søndag 4. mai 2014

Vårtegn!

I helgen har det bare vært raske turer ut i hagen.
Det er surt og kaldt, og det frister ikke med hagearbeid.
Men vårtegn er det nok av, og her er noen som jeg fanget i dag.


Liljene er kommet et godt stykke på vei, og de blir stadig flere.
Planter jeg en løk, så er det to neste år. Har ikke noe i mot det altså, for liljer er en av mange favoritter i hagen.


Martagonliljene har kommet skikkelig igang, og som andre liljer, sprer disse seg også godt.


Denne søte lille planten, som jeg ikke vet navnet på, står i skyggen og har kommet nå de siste dagene.


Løpstikken har overlevd i plastbalje, så denne må virkelig være herdig.


Småhjertene blomstrer også nå på våren.
Veldig takknemlig og fin staude, som ikke krever så mye. Sprer seg godt, og er lett å ta avlegger av.


Har du lyst til å se flere vårtegn, så gå inn til Elin


10 kommentarer:

Marit Sønstebø sa...

Så flotte vårtegn som er hos deg! Den du ikke vet navnet på heter hundetann hvis jeg ikke tar feil.

Klem Marit

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Nå har vi kommet hjem etter en flott Blogger´s Sunday Walk, så får vi se da hvor mange som lot seg friste av utfordringa!
Fremdeles mange vårtegn i naturen!
Ha en flott søndags ettermiddag!

Nora sa...

Flotte vårtegn du viser! Ser ut som en hundetann ja - de er nydelige!
Klem!

Refleksjon på livsvegen sa...

Vakkert!

Fin ny veke til deg :-)

Ingvill Egeli sa...

Deilig å se vekstene som er på vei opp! Liljene var jo kommet riktig langt. Det er utrolig deilig at de forbedereder seg på å blomstre i all sin prakt. Gleder meg.

hagen vår sa...

Hei! Plantene og vårtegn vil opp og fram selv om de blir møtt av kald nordavind og kuldegrader om natta. Det er til å bli imponert av. Flotte og tøffe vårtegn. Ha en fin vårkveld! Anne

Bille sa...

Hei! Jeg har ikke hatt liljer så mange år, men jeg har allerede forstått at det gir en fantastisk følelse når de kraftige skuddene viser seg. Ett av mange undre i hagen i disse dager :)
Ha en flott, ny uke!

loftkroken sa...

Hei Vivi
Så kjekt å se det spirer og gror med deg :):)
HA EN BLOMSTRENDE DAG ♥


Klemmmmmmmm

Randines hageblogg sa...

Kjekt med flotte spirer som gir løfter om mange vakre blomster.
Flotte vårtegn!

Turid sa...

Herlige tider dette Vivi :)Jeg har ikke sett ei eneste lilje her enda, men satser på at de dukker opp etter hvert.