Gå til hovedinnhold

Morgenstemning i Vivishage!

Det er deilig å våkne en søndag morgen, og se at sola skinner, skyene er borte og dagen ligger helt blank foran meg.
Jeg tar med kaffekoppen min ut på verandatrappa, og setter meg en stund bare for å se.


Det er mange kaffekopper som er blitt stående her, men både varm og kald kaffe.
Jeg roter meg litt bort i min lille verden, og plutselig så befinner jeg meg en helt annen plass.
Da gjerne med en spade i hånden, eller hånden full av ugress.

Her kommer noen bilder av min lille verden, søndag morgen.


Utsikten fra "kaffetrappa", enn så lenge jeg sitter stille.


Litt vridning mot drivhuset, fortsatt sittende.


Mot drivhuset, men nå har jeg vel kanskje glemt kaffen?


Akeleiene har virkelig kommet fint de siste dagene.


Dillpionen har sprunget ut


og to til er på tur.


Jeg tror plantene liker at sola er tilbake, og i tillegg så fikk dem jo godt med gjødsel i går.


Nå er jeg skikkelig på tur, og kaffekoppen er forlengst glemt.
Grusstien har ført meg til hagen bak lysthuset.


Jeg må snu meg for å se tilbake. Joda, hagen er fin, veldig grønn, men forhåpentligvis så kommer det flere og flere blomster etter hvert.


Helt i bakkant av hagen, og både lysthuset og drivhuset kan ses.


Rosebuen med Lykkefund og Alpeclematis er utrolig fin nå, men enda bedre blir den når Lykkefund rosen starter sin blomstring.


Tilbake til start og jeg må passere denne flotte Japanske lønnen min.
Denne skulle egentlig ikke trives her, men denne har jeg hatt i mange år, og det ser jo ut til at den trives.


Kaffekoppen er funnet igjen, og jeg er tilbake på verandan.
Det blir en flott dag ute i sola og i hagen, og jeg håper alle får en fin søndag.


Kommentarer

Underberget sa…
Så koselig innlegg Vivi! Det er bare så flott å sitte med morgenkaffen og se utover hagen, men som du sier så er det ikke lett å bli sittende lenge. Fine hagebilder hos deg!
Fortsatt god helg:-)
Klem Berit
Det er koselig å sitte på trappe med en kopp. Det pleier jeg også å gjøre. Hagen din ser så fantastisk frodig og vakker ut=) Gleder meg til min blir litt mer utvokst=) Kos deg i hagen=) Vibeke
Det er koselig å sitte på trappe med en kopp. Det pleier jeg også å gjøre. Hagen din ser så fantastisk frodig og vakker ut=) Gleder meg til min blir litt mer utvokst=) Kos deg i hagen=) Vibeke
MarJE sa…
Så frodig og fint det er i hagen din. Kjenner meg heilt igjen i beskrivelsen din først i innlegget. Akkurat slik er det.
Deilige hagegleder.
Ha ei strålande veke.
Merethe sa…
Hei kjære Vivi. Smiler når jeg leser innlegget ditt. Det virker så kjent...det å gå ut med kaffekoppen og plutselig så står en et annet sted i hagen med hånden full av ugras eller spade....hi hi blir litt mobbet av gubben pga det. Er liksom i min egen verden når jeg er i hagen. Og JA du må komme en tur snart. Sender deg en m jeg. Ønsker deg en fiiiin dag, klem Merethe
Hageentusiast sa…
Så koselig å gå en tur i hagen din.

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne