Gå til hovedinnhold

Et innlegg med mange godbiter!

Det er så utrolig mye flott i hagen om dagen, og jeg skulle ønske at jeg kunne fange inne alle inntrykk og vise dere alt på en gang.

En liten runde i dag, inne imellom regnskurene, så fanget jeg disse godbitene.


Flere av pellisene som jeg fikk av Elisabeth i vår, har begynt å blomstre.






Noen av liljene mine har startet sin blomstring, og jeg bare elsker dem.



Rosen New Dawn blomstrer rikt i år, og duften er helt herlig.




Rosen Louise Odier - en fantastisk flott rose, som også dufter helt herlig.


Flere liljer



En stilk med utrolig mange blomster.



Hosta er en flott bladplante, men den har også fine blomster.

I dag har det regnet igjen, og jeg ser at hagen faller litt sammen, og det er så utrolig mye jeg skulle ha gjort.
Ugresset gror fort og det er roser som trenger litt klipping og støtte.

Håper det blir opphold i slutten av uka, slik at jeg kan få ryddet opp igjen.
Og ikke minst at jeg kan få brukt litt tid i hagen igjen, for nå er det lenge siden.


Kommentarer

Hagen din er SÅ flott!
Her med oss gjorde regnet berre godt.Ser at det er håp for sol igjen til helga :-)

Sommarklem
åhhh, du har så mye flott i hagen din=) Skjønner godt at du har lyst til å vise frem alt=) Skulle gjerne sett alt også! Håper det blir fint vær hos deg, slik at du får gjort masse hagearbeid, samt nyte tid i hagen=) Vibeke
Marit sa…
Du har så mange flotte riser!
Jeg misunner deg regnet...Håper sola snart kommer til deg!

Klem, Marit
Marit sa…
Roser skulle det selvsagt stå ;-))
Underberget sa…
Nydelige pelliser!! Rosene er jo et høydepunkt nå og det er bare å nyte alt hagen har å by på. Luking kommer man jo ikke helt unna, men det meste er jo bare kos :-) Veldig flotte liljer du har også, jeg har kun noen oransje brannlijer som jeg gjerne skulle farget ROSA! Ja,ja, de får nok stå som de er, de er fine å ha i bukett i gangen :-)
Ønsker deg en fortsatt fin hageuke.
Klem, Berit
Högagärde sa…
Ja det var verkligen många godbitar.Fina pelargoner.

Ha det gott.
Elisabeth
Tänk, jag har inte en enda pelargon i år. Glömde att vattna hela gänget när de stod i garaget i vintras och blev väl lite sur på mig själv. Ser fint ut i trädgården!
For noen vakre liljer...når jeg ser på alt det flotte du har så skulle jeg ønske jeg hadde større hage og kanskje bare en. Det er litt vanskelig å gjøre en god jobb med hage både hjemme og på hytta. Det blir å prioritere og gjøre det litt enkelt begge steder.
Turid sa…
Nydelige bilder, Vivi. Jeg kunne ikke vært mer enig i at nå er det nok regn. Hagen ser helt druknet ut, alt ligger paddeflatt. I går kom det ei hagleskur uten sidestykke mens jeg sto i drivhuset og fortvilte....
Nå blir det nok sol snart tenker jeg.

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne