Gå til hovedinnhold

Nå er det slutt på kosen!


Jeg er utrolig glad i alt som har med gotteri å gjøre. Om det er sjokolade, smågodt eller potetgull, så er jeg alt spisende og jeg innrømmer det glatt.

Jula har intet vært noe unntak, og det merkes på både kropp og sjel.
Men nå er det slutt på det behagelige, og striskjorta må frem igjen.


Men jeg skal ikke fortvile, for jeg har ingen planer om å kutte helt på alt som har sukker i seg.
I helgene er det lov å kose seg litt, men i hverdagen er det litt magrere kost og kanskje det er lurt å bevege seg litt også?

Hjemmelaget knekkebrød er godt og det er sunt, og nistematen blir igjen slik den var før jul.
Nemlig knekkebrød og ost, og jeg vet at etter bare noen dager, så er magen igjen vant til det enkle og jeg får det bedre med meg selv.


Et lite pust i bakken fra meg på en mandagskveld, og jeg skal nå smake på mine ferske knekkebrød.
Du finner mange gode oppskrifter på nettet, så det er bare å sette igang.

Ha en mager kveld.


Kommentarer

stallnilsen sa…
Hehe, flire :D
Samme problem hos mæ, nu er det full fokus på sundt kosthold og trim både ute i skog og mark og på treningssentret :)
Har trent i over 4 år på Modus, men har vært slapp med trening fra i sommer og til nu .
Men nu etter jul er det full guffe igjen både der og så er æ ute og trimmer med Molly :)
Vi får bare holde fokus på det fremover, så går det fint :)
Flink du e som baker dine egende knekkebrød :=)

Ha ei fin uke, Vivi

Lisbeth :O)
Så gott det ser ut! Det är dags för sundare vanor, men det är svårt. Sötsaker är så svårt att låta bli:)
Kram Maria
Marit sa…
Ja, det er på tide å kutte ut godteri
og spise sunnere. Julen er en tid med mye god mat, littfor mye godt ;)

Knekkebrød har jeg aldri bakt før, men det skal jeg prøve meg på.

Klem, Marit
Same her.
Knekkebrøda er gode og gjer godt.
Det er ikkje det ein et mellom jul og nyttår som er viktig, men det ein et mellom nyttår og jul ...

God natt.
Her blir den nok forstyrra av den fæle stormen som rista huset.
Godt nytt år, Vivi! (Bedre sent enn aldri.) ;)
Du frister veldig med ferske knekkebrød. Det er noe jeg ikke har prøvd å lage selv. Kanskje jeg skal gjøre det en dag? Som sagt ser det godt og fristende ut. Er forøvrig på jakt etter en god brødoppskrift - så jeg får lete litt på nettet. Det er utrolig hva man finner der! :)
Ha en fin dag!
Kjenner meg igjen, greit å komme tilbake til vanlig nistepakke og hverdagslivet igjen. Lekre bilder av knekkebrødet, får lyst til å smake ;-)
Ha en fin uke!
Kjenner meg jammen igjen i det! Jeg elsker sjokolade=) Nam, nam! Viktig å ikke slutte helt med det som er godt! Heldigvis er hjemmelagde knekkebrød godt det også=) Vibeke
Bille sa…
Det ser skikkelig godt ut! Jeg har bakt en del, men aldri prøvd meg på knekkebrød. Ellers må det jo bli mye mat i julen når det er så mange selskaper og tradisjoner, det roer seg vel med inntaket når det er hverdag igjen... for da spiser man jo bare sunt, *kremt*.

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne