søndag 8. mars 2015

X-faktor - rosa!

Endelig er X-faktor hos Anne med Moseplassen, tilbake med X-faktor konkurransen.
Dette er en konkurranse hvor alle i skandinavia, som har blogg eller nettside.

Først ut er fagen rosa, og da gjelder det å lete i bildearkivet etter det beste bilde av en rosa blomst.
Meld deg på og spre konkurransegleden videre.
Flere opplysninger om X-faktor finner du inne hos Anne med Moseplassen.
Mitt bidrag til X-faktor Rosa er en veldig liten blomst, men legger du deg ned i kjent hagegal stil, (type rompa i været og nesa i jorda) så ser du fort at dette er en nydelig liten rosa blomst.

Hagesildre og trives godt i vanlig hagejord med god drenering, skiftende sol/skygge og tar ikke så fort skade av å tørke litt. Hagesildre blomstrer fra mai og utover sommeren. 
Herdig i min sone som er H5-6.
Den vokser som en tue, og egner seg fint i et steinbedd. Jeg har hatt den i årevis, men først i fjor sommer fikk jeg plutselig øynene opp for denne lille skjønnheten.



Har du lyst til å delta, eller å se flere rosa blomster?
Trykk deg inn hos Moseplassen.



18 kommentarer:

Villrose sa...

He-he, en typisk hagegal positur krever denne! En riktig søtnos av en nærsyntplante.
Lykke til!

Anne (Moseplassen) sa...

Så gøy å komme så tett på sildra! Jeg har forresten kamera med skjerm som kan vris, DET er praktisk det for å komme helt nedtil de minste små krypene nede på bakken... :D

Gøy at du er med Vivi! Pst, lenken til meg i teksten funker ikke (er ikke komplett)

Den lykkelige Hagen sa...

Det var en søt liten en:)

Maribel sa...

Riktigt fin. Ha det gott!

Marit Sønstebø sa...

Nydelig bilde av den søte sildren! De er så søte :)

Klem, Marit

amo sin blogg sa...

Så nydeleg den er, den vesle blomsten :)
Du har også så mange vakre bilde av rosa blomster i innlegget under.

God søndag frå Anne-Mari.

Randines hageblogg sa...

Det var et flott bidrag til Moseplassens konkurranse!

krepsemor sa...

Det er ofte de små og unnselige som er de aller vakreste! Din kandidat er nydelig!
Lykke til!

Liv i Hagen sa...

Herlig og søt liten blomst som fortjener oppmerksomnet. Lykke til!

Refleksjon på livsvegen sa...

Så godt at du minte meg på X-faktor :-)
Heiv meg med eg også.

Din var berre SÅ søt!

Fin veke til deg VIVI!!

Annemor sa...

Måtte bli med på denne jeg også. Hagesildre er en søt blomst, men jeg får den ikke til.
HA en fin kveld.
Mormor

http://www.starbear.no/mormor/2015/03/08/moseplassens-x-faktor-og-rosa/

Ingvill Egeli sa...

Et nydelig rosa eksemplar!!

Ulrika Johansson sa...

Vilken söt liten växt i den äkta rosa färgen!
Ha en fin ny vecka!

Britt Lundli sa...

Flott innlegg..

Ranten sa...

Lekkert bilde Vivi! Lykke til :-))

4 i Kiellandsgata sa...

Nydelig blomst=) Håper alt er fint, Vivi=) Vibeke

Annes hageverden sa...

Så nydelig den var! Jeg har hagesildre men har ikke vært så tett på :-). Spørs om det blir hagegal-positur til sommeren! Ha en fin dag og lykke til

Mandelhjärta sa...

Denne var søt, Vivi! Ja, det gjelder å se det store i det lille. :)
Lykke til!