torsdag 14. mai 2015

Drivhuslykke!


I dag har jeg virkelig kost meg i drivhuset.
Noen planter har fått ny og bedre jord, og urtene har blitt plantet.


Kaffekopp og drivhus = LYKKE


Som medlem i kundeklubben til Hageland, var jeg så heldig å få tak i stor hagehortensia til 99,-
Den har nå fått ny stor potte med surjord.
Jeg har ønske om å overvintre denne, og kanskje få den til igjen til våren.
Dama i butikken mente det kunne være vanskelig, men om jeg finner et passende sted i vinter, så vil jeg prøve.


Urter fikk jeg kjøpt her forleden dag, og i dag fikk jeg plantet dem om i potter.
Når det blir varmere i været, så skal disse forhåpentligvis stå i kjøkkenhagen.

Gubben har vært å kjøpt 5,5 tonn jord til meg, så da vet jeg hva jeg skal gjøre i morgen.
Nå blir hagen glad, for jeg skal mate den med høne- og kugjødsel, og mer jord rundt beina.

Jeg skal bare en tur på jobb først, så er det på med hageklær å kose seg glugg.


4 kommentarer:

hagen vår sa...

Hei! Det å være i drivhuset og dra inn grønnlukta er lykke. Å få 5.5 tonn med jord må være enormt flott. Her var det masse lykke.
Ha det godt! Anne

Margrethe sa...

Jeg kjenner hagegleden din helt hit :-).
Og jeg forstår godt din drivhuslykke. Ingen plass slapper jeg så godt av som i drivhuset en kald vårdag. Og kaffikoppen setter en ekstra spiss på det.
Fortsett å kose deg!

Den lykkelige Hagen sa...

Ja det er massevis av lykke i et drivhus! En kollega fortalte her om dagen at hun har overvintret to hagehortensiaer. Jeg forsto det slik at de har stått kjølig og lyst på et gjesterom. Det er verdt et forsøk. Kjekt med snille og hjelpsomme "gubber". Jeg er også så heldig å ha et eksemplar:)

4 i Kiellandsgata sa...

Åhhh, høres ut som du har hatt en superfin dag i hagen=) Gøy med drivhus og hagearbeid=) God helg til dere=) Vibeke