Gå til hovedinnhold

Kveldsbilder!


Det har vært et trist vær på Lillehammer i dag.
Det har regnet og tåka har ligget lavt over byen, men nå er det litt opphold og jeg tok med meg kamera ut.
Det er friskt og godt ute etter en regnfull dag, men nå kan sola komme tilbake igjen, slik at det får tørket litt opp igjen.


I helga fikk jeg endelig gjort ferdig opprydding i alle bed, så nå er det bare å få på litt mer jord og gjødsel. Da kan gartneren sette seg ned, og nyte.


Regndråpene ligger som diamanter på akeleiebladene.


Julerosen har nok fått sin dose med regn den også.


Inne i drivhuset var det varmt, for det står vifteovnen på vakt.
Jeg har plantet ut tomat og agurkplanter, samt at jeg har noen erteblomster som holder på å spire.


Alle julerosene som ble kjøpt på Hagemessen, ser ut til å trives i Vivis hage.
Selv om det skulle regne en skvett.


Ny Aurikle i blomst i dag.


Flere regnperler, som har lagt seg i bladverket på plantene.


Selv for stemorsplantene kan det blir litt for vått, men det er sjelden de klager.


I løpet av noen dager, så har det virkelig blitt grønt og frodig her på Lillehammer.
Regnet som kommer gjør nok nytte for seg, selv om jeg helst skulle ha hatt sol og varme.
Bjørka er blitt fin og grønn, og det passer jo bra til 17.mai.

Det er forfriskende med en kveldstur i hagen, og nå tar jeg kvelden med et smil.


Kommentarer

Marit sa…
Flotte regndråpe bilder! Det frisker opp med regn, og her har vi fått så det klarer seg for lange tider. Nå mangler vi bare varme!

Julerosene trives helt sikkert hos deg nå. Det som blir spennende er etter neste vinter. Men du har stabilt snødekke, så jeg tror at det skulle gå bra.

Ha en fin dag!

Klem, Marit
Nora sa…
Her er vi ikke så bortskjemte med regn, men i forrige uke regnet det faktisk to ganger og vi fikk hele 15 mm totalt. Hagen blir så frisk og fin etter regn og du viser det virkelig med dine bilder. Håper varmen kommer til dere til 17. mai!
Klem Nora
Margrethe sa…
Det ser da ut til at du får orden på hagen tross regn. Og vi får trøste oss med at det er regnet som gjør at vi kan ha slike frodige hager. Ønsker deg en solrik uke nå når vi nærmer oss 17.mai.
Olea sa…
Hei :)
Gleder meg til å se hagen din i full blomst!
Du har jo mye alerede, men ser for meg alle beddene dine fulle av blomster :)
Det er ikke så gøy med rein, men det er da bra for det meste som spirer og gror :)
Oleaklem :)
Jammen er det vakkert i hage i regnvær også, og som det gror om dagen! Ha en strålende dag i dine vakre omgivelser! :)
Linda sa…
Jeg er enig i at vi vil ha sol og varme nå, men regnet har nok gjort godt også;) det setter litt ekstra fart på våren:):)
Leena sa…
Jag gillar första bilden - hur stor trädgård har ni? Så härligt! Vi har också frostvakt i växthuset och har äntligen vågat ta dit också gurkplantorna. De växte så bra inne under lysrören och har till och med små gurkor på gång nu. Men jag vet från förra året att de frös i växthuset. Fast nu har vi dubbla värmare ... hoppas det räcker. Vi har rätt kalla nätter här på småländska höglandet.
Koselig at det grønnes og blir varmere i været=) Nyt hagelivet=) Vibeke

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne