Gå til hovedinnhold

En flott helg

Det har vært en fin helg, med både hagearbeid og ut på tur. Jeg har sett meg litt lei av den stripa med gress som gikk rundt dette beddet, og hadde bestemt meg for å fjerne det. Med mangel på jord, så ble det ikke helt ferdig, men her er i allefall bildene av det som ble gjort.


For at det ikke skulle bli for mye bed, så ble det et innslag med grus på midten.

Jeg skal fjerne videre rundt svingen, men må ha jord først. Måtte på Plantasjen og kjøpe noen sekker slik at jeg fikk nok.

Jeg har også fått opp armeringsnettet. Her skal det klatre to Clematis - etter hvert - langs kanten på innsiden har jeg plantet stokkroser. På ytterkanter har jeg plantet Agatasche Rugosa og stokkroser.

Her har jeg laget ei bue. Meningen er å fjerne gresset og lage grusgang som kommer opp igjen langs kanten på drivhuset. Her har jeg plantet Arendshjelm Red Wine og Clematis på oversiden og New Down og en hvit Clematis på andre siden.
Ser veldig nakent ut nå, men håper det blir fint med tiden. Skal plante noen stokkroser og revebjeller langs kanten også.
I dag har det ikke blitt gjort noe i hagen, bortsett fra vanning. I dag hadde vi bestemt at vi skulle ta turen til Lillehammers største foss - vannfall, Flokofallet.
Sammen med et vennepar pakket vi sekken med god mat og drikke og la i vei innover skogen.
Fantastisk flott var det der, men veldig rått og kaldt.
Etter på så grilla vi kylling og pølser og kosa oss iblandt hvitveisen.
Nå så tidlig på sommeren så er det ingen problem med å finne stien, men lengere ut på sommeren vil den nok være grodd igjen og fossen vil heller ikke være så stor.
Nå er denne helga over og ei ny arbeidsuke venter oss. Jeg skal til Oslo på tirsdag, med jobben. Vi skal på Folketeateret om kvelden og se Mamma Mia, og onsdag skal vi besøke
by-arkivet i Oslo. Det skal bli gøy med en tur.
Ønsker alle en flott uke.

Kommentarer

Tove sa…
Oj, som du har jobbet. Det ble kjempeflott :-) Ha en flott uke du også!
Kathrine sa…
Og du jobbe på:) Kjempeflott!
Tenkte å sette i gang jeg også med noen hageprosjekt i dag, for vi kom hjem så tidlig fra hytta. Men katten manglet, fikk hentet han på pensjonatet rundt seks. Mellom der var det middag og pakke ut. Så kom regnet, da får det bli seinere. Det er så tørt her i jorden, så det var jammen bra det kom.
Ha en flott uke og tur til Oslo:)

:)
Ellen Walnum sa…
Som du har jobba! Og så flott det blir!! Søt liten hagegnom du hadde der:-))
Den bua ble kjempefin, den må jeg komme å se på en dag. Forsøkte noen lignende jeg også for et par år siden, men jeg fikk det liksom ikke helt til.
Ha en flott uke, men det er vel synd å jobbe nå når det er så fint vær.
Rekkehuset sa…
Du står jammen på! Og fint blir det:-)Godt du tar deg tid til en liten tur også da! Klem Hanne.
Røsslyng sa…
Jammen ikke rent lite du har fått gjort, det blir flott.
Ikke glem å nyte hagen litt inimellom øktene også ;)
Ha en strålende uke!
Elisabeth sa…
Utrolig lekre detaljer du har fått til, gleder meg til å se mange flere bilder utover sommeren :)
Så flott det ble!

Hilsen Margrethe
Anonym sa…
Hallo Vivi..

Kom over bloggen din da jeg søkte på nett..Masse herlig her inne;o))

Spennende med stokroser og klematis..

Har selv anlagt hage for første gang i mitt liv, og har nok gapt høyere enn både kjeven og vettet kan klare:o))men artig er det!!

Takk for titten..

Hilsen tromsøværing i Danmark

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne