torsdag 29. oktober 2009

Bilder av småfuglene

Jeg prøver så godt jeg kan å ta fuglebilder. Må innrømme at jeg har blitt inspirert av fuglebildene i bloggen til Kathrine. Virkelig flotte bilder hun tar.


Jeg lister meg ut på veranda'n og hver gang har jeg like stor tro på at nå...


men hva skjer ? Fuglene flyr og jeg står alt for langt unna. Her er noen jeg tok i dag tidlig.



Jeg gir ikke opp og trøster meg med at fuglene har i allefall kommet for å spise.
Og det er koselig med fugler.


Nå har jeg 7 marsvin, en kanin og småfuglene i kosten.
Ha en fin høstdag alle sammen.

6 kommentarer:

merethe sa...

Ser man,der er småfuglene på plass. Det er så koselig med liv i hagen. Jeg har ikke prøvd så mye på fuglefotografering enda, men det skal prøves utover nå :)
Ha en flott dag vivi. :) klem igjen

Kathrine sa...

Ikke dårlig dette! Sånn ble mine første bilder også. Men så plasserte jeg ene materen 20cm fra kjøkkenvinduet. Da gikk det bedre:) Og det hjelper med en zomm også. Jeg har en 18-200mm, men har tenkt å kjøpe en litt bedre etterhvert. Morro du ble inspirert av meg da!
Fin fin dag til deg:))Klem:)

anne - moseplassen sa...

Som Katrine sier, mater nærmere, zoom på kameraet og så beskjære bildene kraftig så spretter fuglene fort ut av bildene :)

Det er skikkelig koselig med fugler i hagen, har nylig flyttet materen min egen så den synes bedre fra sofaen, og her er det jevnt liv (men grusomt møkkete vinduer, så jeg får ikke tatt bilder *ler*)

Røsslyng sa...

Ikke enkelt å fange disse små fjærkledde med kamera

Ha en finfin dag videre! :)

Randines hageblogg sa...

Mine fugler er alltid føyet når jeg prøver å fotografere dem, enten det skyldes at de er sjenerte eller en dårlig fotograf vet jeg ikke. Det viktigste er å glede seg over småfuglene som kommer og spiser av maten vi gir dem.

Ønsker deg en fortsatt fin uke!

Linnemi sa...

Som oftest er fuglene vips vekk når jeg er klar med kamera. Jeg syns du klarte det bra, jeg! :-)