Gå til hovedinnhold

Nok ei helg er over


Ja, da var hverdagen her igjen og snøen viser seg hyppigere og kryper lenger og lenger ned over fjellsia. Når sola kommer så blir den jo selvfølgelig borte, men den blir liggende lenger og lenger for hver gang. Jeg har nå endelig fått rydda opp i alt som skal flyttes inn for vinteren. Den siste rosa, som fortsatt hadde knopp ble flytta inn torsdag. Pionene som ble bestilt fra Pionhagen i vår har nå endelig kommet i hus. Pionmannen var nemlig på hagemøte på Lillehammer i helga og hadde meg seg lekkerbiskene våre. Venninna mi som var på møtet har fått pionbasillen og endte opp med 6 pioner. Vi lagrer dem tørt i vinter og planter dem ut til våren.
Det blir lite hage om dagen, men jeg har smått begynt å tenke på frøsesongen. Har nok ikke tenkt å så fult så mye som før, men noen blir det jo. Jeg har fått skikkelig sans for riddersporer og har både fått og samla frø selv, så det skal jeg i allefall så.
I hagen nå er alt visent og dødt, men en plante står fint og blomstrer selv med snø på toppen. Kinsøte - et skikkelig lyspunkt i den ellers så grå og brun hage. Lurer nesten på om jeg må ha flere slike lyspunkt.
I helga hadde min kjære og jeg 1 års bryllupsdag. Året har gått veldig fort og vi synes det hadde gått såpass bra, så vi ble enige om å ta ett år til når vi var så godt i gang. Ble ikke den store feiringa, men med gode venner og god mat og drikke så ble kvelden kjempe koselig. Takk til min forlover som tar ansvaret for sosiale treff i en ellers så hektisk hverdag.
Jeg har ferie om dagen, hadde tilgode mine 3 ukers sommerferie, så nå har jeg startet på min siste uke. Meningen er å starte på jobb igjen snart. I dag har jeg vært på akupunktur for første gang. Må prøve å få opp igjen nakke, bryst og rygg muskler før jeg starter på jobb igjen.
Det var en merkelig og andeledes opplevelse, men det føltes veldig godt og jeg gleder meg til neste time.
Håper alle har en fin høstdag der ute.

Kommentarer

Vel overstått første bryllupsdag og lykke til med de neste år.
Håper akupunktur gir deg tilbake nakke og rygg som ikke verker.

Uansett vær er det godt med ferie, men høsten kom for tidlig i år.

Ha en fortsatt fin uke uansett vær!
Merethe sa…
Heisann vivi.
Gratulerer med bryllupsdagen som har vært. Ja som tiden flyr. Synes ikke det er lenge siden dere giftet dere. :)
Det hjelper å få litt nåler her og der. Har fått en del hos kiropraktoren,men på en litt annerledes måte. Det får i allefall musklene til å slappe av.
Ridersporer er vakre planter en av mine favoritter faktisk. ;)
Har vært inne på tanken å bestille frø av litt annerledes enn di vi får kjøpt i hagesenterne. Vakre staselige planter.
Ønsker deg en god kveld.
Tove sa…
Gratulerer med vel overstått bryllupsdag :-) Jeg var på pionmøtet på lørdag og endte opp med en staudepeon som nå er i jorda. Ellers er nok hagesessongen på hell her også. Det er bare Sedumen som holder stand, ellers henger alt det andre med nebbet. Ha en flott høstdag du også :-)
Hei kjære venn! Gratulerer med bryllupsdagen som var, tenker dere koste dere fælt da. Men herregud, har det allerede gått et år? Uff, tiden flyr.
Jeg ønsker deg ihvertfall en strålende ferieuke også håper jeg du tar deg en tur innom bloggen min, ligger en liten awards til deg der.
klems til deg Vivi!
Kathrine sa…
Gratulerer med bryllupsdag! Og skjønner du er i gang med neste års planlegging.
Her fryser det meste nå om dagen. I dag er det -8 og alt er hvitt ute, og snø på toppene.
Snart kommer en nydelig soloppgang, himmelen er rosa.
Har tatt frø av nesten alle mine riddersporer. Men kinariddersporen gikk fløyten, æsj..Og så den som er så flott!
Kinasøte hadde jeg en gang, men den grodde ned av alt rundt. Har ikke lave staudebed nå lenger.
Ønsker deg en fin fin uke, og håper du får opp igjen nakke og rygg. Vet hvordan det er. Klem:))

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne