søndag 24. januar 2010

Å da var jeg i gang....

Første pottene med såjord og frø ble fylt i dag. Fant igjen noen frø fra tidligere år og håper på at noen spirer. Jeg har ikke kjøpt noen frø, men satser på gamle og de jeg selv samla fra hagen i høst. Går det så går det.
Det jeg har sådd som skal få en kuldeperiode:
Rød Penstemon -frø fra egen hage
Penstemon Chocolate drop - frø fra i fjor eller året før
Penstemon Tubular bells rose - frø fra i fjor eller året før
Aconitum - grønn - frø fra egen hage
Aconitum - rosa - frø fra egen hage
Gentiana asclepiadea alba - frø fra i fjor eller året før
Gentiana asclepiadea white throat - frø fra i fjor eller året før
Akeleie lys blå - fra egen hage
Jeg har fortsatt igjen noen akeleie frø som skal sås, men jeg har ikke nok potter inne. Jeg må måke meg vei til drivhuset først for å hente flere.
Jeg krysser fingrer for at noen kommer til å spire, men det gjør ingen ting om de ikke kommer for jeg veit jo at frøene er gamle.
Ellers så har jeg gått på ski i dag og er spent på hvordan kroppen og musklene er i morgen.
Ha en fortsatt fin søndag alle sammen.

8 kommentarer:

Beth sa...

Åååå, så koselig?
Høres nesten ut som om våren snart kommer til Lillehammer?
Gleder meg til å se din blomstrende vår og sommerhage...

Vivi sa...

Tusen takk, Beth. Det føles veldig godt å være i gang.
Ha en fortsatt fin søndag kveld.

krepsemor sa...

Det er spennende å se hva som kommer opp! De Penstemon`ene høres flotte ut! Jeg sådde Penstemon lilac frost i januar i fjor, og de blomstret på ettersommeren! Maken til blomstringsvilje! Imponert! Er de like villige de du har?
Ønsker deg lykke til med årets sådd!

Tove sa...

Der var du også i gang :-) Shit såtid!

merethe sa...

:) nå er det snart vår...for du har begynt å så :) Jeg skal drøye litt til ...tror jeg. :) Ønsker deg en herlig uke. klem

Hagen på Granheim sa...

Så mye spennende frø du har sådd. Lykke til, håper det spirer flott og i mengder :)
Artig med frø fra egen hage! Til høsten skal jeg også være flinkere til å høste frø fra staudene mine.

Takk for besøk og hyggelig kommentar på bloggen min. Ønsker deg ei fin uke :)

Kathrine sa...

Ja, det var du i gang ja:)) Så flott!
Blir spennende å se hva som spirer.
Innedager på meg nå. Bronkitten har satt seg...Men, ikke noe å gjøre med.
Ute regner det, og det er kjempeglatt. Men tror det er meldt kaldere og snø. Vi kommer nok til å merke stormen Ask litt også, tenker jeg.
Ha en fin fin ukestart, Vivi. Klem:))

Ellea sa...

Ja er det ikke moro å være i gang Vivi:) tenkte jeg skulle så sådd litt mer til helgen, og så håper jeg inderlig at jeg skal få litt mer enn en blodbegerspire, som er beholdningen pr. tidspunkt