Gå til hovedinnhold

Betilling, bestilling og atter bestilling

Så var jeg skikkelig i gang, for nå tar det virkelig av her. Satt i går kveld og lest og så til øye ble både vått og sårt.
Det begynte med at jeg må endre e-post adr. mi for operatøren som jeg bruker i dag, skal slutte med slike gratise tjenester. I blandt mine kontakter var adr. til Randi Ulvik Haugan og i løpet av kvelden var hennes planteliste funnet frem og en ønskeliste skrevet. Jeg har lovet henne at jeg skal sende lista over i løpet av helga.

Fuchsia -
Alison Ruth Griffin
Blue veil
Claudia
Florentina
Gay parasol
Golden vergeer
Grananda
John Baker
Mandarin
Rohees new Millennium
Tarra Valley

Når vi først var igang da, så måtte jeg jo inn på siden til Lille gartneri og jammen var det mye fint der også.

Appleblossom Rosebud
Arctic Star
Chelsea Gem
Körsbär
Magda
Red Black Vesuvius
Victoria Andrea
Sancho Panza

Og så var jeg meg da som ikke skulle, men det holder aldri. Følelsen er meget god og jeg vil flyte litt på den nå frem til våren.

Så har jeg funnet ut, eller Sigrid har funnet ut hvem som sendte meg servietter. Det var Snuffeldyret som var så snill. Kjempe takk til henne.
Jeg har plass til mange flere så det er bare å sende, alle der ute, om dere har noen til overs.

I dag skal jeg prøve å få ryddet i lysthuset, men vi får se om tiden strekker til. Gubben skal være med å forbrede Kristin & Håkon lekene (skirenn for barn i Vingarparken) og sønnen i huset, som for tiden er en spillende gitarstjerne, må være med å hjelpe meg. Vi får se hva vi finner på.

Ha en kjempe fin helg alle mine bloggvenner der ute. Jeg er heldig som har funnet dere.

Kommentarer

Aud sa…
De Fuchsiane var farlig lekre.
Men jeg SKAL IKKE bestille noe i år ;-)))
God Helg til deg også.
Beth sa…
Skulle ønske jeg hadde "grønne" fingre også!!!
Finnes vel ikke noe flottere enn en blomstrende hage eller blomstrende vinduskarmer?

Klem Beth...
Kathrine sa…
Oi oi! Der er du igang ja! Så flott, Vivi! Håper du får ryddet i lysthuset denne helgen også.
Her er det innedager fortsatt for meg, og nå(!)er jeg lei...Ingen ende ta, men da er bloggvenner gode å ha:-)
I dag var det -15 og kuling ute, så det er faktisk bedre å sitte i sola i sofaen likevel kanskje? Nei, æsj..
Men ha en flott helg. Klem fra Kathrine:)
krepsemor sa…
Ja, der ser du! "Det ene tar det andre", og plutselig er vi i gang ;o) Men det er jo koselig! Det lille gartneri må jeg inspisere litt nærmere, ser jeg. Utrolig mye lekkert der! Men det er det med "ut og inn-planter" da. Jeg som ikke har drivhus heller......
Som deg, syns jeg det er veldig berikende med mange bloggvenner! Jeg flyttet hit jeg bor nå, for snart 6 år siden, og har ikke egentlig noen spesiell venninne her, så jeg ser på dere bloggere som mine venner, jeg! Vi blir jo kjent på en måte, ikke sant?
Ønsker deg en koselig helg, Vivi!
Ellen Walnum sa…
Den der plantelista skulle jeg gjerne hatt for der var det mange lekre funchsia!
Merethe sa…
:)) ja du er skikkelig i siget ser jeg. Jeg har ikke bestilt noen ting...enda. :) På bloggen min ligger det noe til deg. God lørdagskveld. Klem til deg.

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne