Gå til hovedinnhold

En flott søndag

Endelig ble det en søndag med strålende sol. Vi tok turen opp til telemasta på Lillehammer. Den ligger på Vingnes sia for dem som er lokaltkjent, så vi har jo egentlig ikke så veldig lang vei.
Med niste og noe godt i sekken la vi ivei.
Her har sønnen kommet frem til utsiktsposten. Her har vi kjempe utsikt over Lillehammer by. Jr. har alltid med seg sin lille venn, som sitter i sekken.
Her er telemasta. Føler seg veldig liten ved siden av den.

Her har vi oversikt over Lillehammer beste vestkant - Vingnes. Vingar skole-/barnehage (bygningene i hjørnet), skiarena/fotballbane om sommeren og i bakken bak barnehagen har vi slalombakken - ett perfekt nærmiljøanlegg, Vingarparken.


Ellers om dagen så leser jeg plantelister og vårkataloger. Har skrevet noen ønskelister, men har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal bestille. Langangen hadde mange flotte Hemerocallis og Zimtrade hadde mange Hosta.

I lysthuset så har beholdningen minket. Skikkelig ergelig egentlig, men slik går det når jeg ikke passer bedre på. Det var selvfølgelig ingen som hadde overlevd kulden i vinter. Etter tips fra Ellea, så skulle jeg skrape litt å se om det var grønt under, men det var brunt og atter brunt. Håper jeg har lært til neste vinter.

Har tatt inn pottene som har stått ute i vinter og krysser fingrene for at det kommer noen spirer. Har hittil bare sådd "gamle" frø, men nå til uka håper jeg at jeg får sådd de nye som jeg har kjøpt. Må ha mere jord.

Nå er det vinterferie i Oppland og vi skal ha ferie i 3 dager. Gleder meg til late dager og håper sola blir like fin som i dag. Da blir det slalombakken og grilling av pølser.

Ha en fin uke alle sammen.





Kommentarer

krepsemor sa…
Kjempeflott utsikt du har der! Og nydelig vær har dere også. Så synd med pellisene dine da, men da har du jo et påskudd til å skaffe deg noen nye lekre, ikke sant? Når det gjelder de gamle frøene dine, har de sikkert beholdt spireevnen, for heldigvis holder de noen år! Lykke til med såingen videre, og ha en deilig vinterferie! Her er guttene akkurat ferdig med den, så i morgen er det skole igjen!
Ønsker deg en fin søndagskveld!
Linda sa…
For en utsikt, så flott. Spennende tid fremover. Søkte deg opp på facebook. koselig med litt hageprat der og:)Er liksom ikke så mange der som er såå interessert, he, he:) Lykke til med såingen, og kos dere i ferien:)
Hei på deg igjen ja! Ja, har ikke været vært herlig i dag Vivi, vi kanke klage nå liksom. For et nydelig bilde du også har tatt, du har akkurat ikke fått med bildet av huset til tante og onkelen til Morten, hihi. Og jammen er det lenge siden vi har møttes nå da, men vi bor jo så langt unna hverandre så det blir jo litt tiltak da, hihi. Men for å være ærlig har det vært så utrolig dårlig med overskudd på meg så kvelden går jeg med til å sove, men vi får ihvertfall møtes når det blir bedre tider og sommeren slår til igjen.
Ønsker deg en trivelig vinterferie Vivi, her skal vi jobbe og Martinus skal til verdens beste barnehage, han STORTRIVELS nemlig,.
Klems
Rekkehuset sa…
Så flott utsikt! Det er så kjekt å ha et mål når man går tur - bra for motivasjonen til både store og små:-)
Ergelig at plantene dine frøs da gitt! Men det er kanskje en god unnskyldning til å kjøpe nye? Ha en riktig fin vinterferie (her er den slutt nå)! Klem fra Hanne.
Merethe sa…
Her var det utsikt ja. FLott turområde dere har i nærheten. Gode ferie dager ønskes dere.
Kathrine sa…
Denne har jeg sett mange ganger, men aldri vært opp dit. Flott utsikt ja!
Vinterferien er over her nå. Egentlig godt å være i gjenge igjen.
Leste i avisen her at vi i Trondheim nå har 180cm tele i jorda. Skal tro om det blir seint i år?
Kos deg disse dagene framover, Vivi. Klem:))
Ellen Walnum sa…
Ja det var litt av en utsikt!

Her kom finværet først i dag, men det har vært en nydelig dag med full sol som allerede har begynt å tære på all snøen. I drivhuset var det 23,3 grader da jeg kom hjem fra jobb:)

Synd med pelliser og fuchsia. Jeg har også mistet en del i vinter, men i det minste har jeg lært noe av det, og vet litt mer om hva jeg skal gjøre neste vinter.

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne