torsdag 4. mars 2010

Lengter etter vår og undrer meg på.....

...om hvordan det har gått med Clematisene mine i vinter.
Jeg sitter å ser igjennom bilder fra tidligere sommre og lengter etter vår og sommer.
Jeg vil nok prøve å skaffe meg flere Clematis, de trenger jo egentlig ikke å klatre på en vegg. En gammel trepinne er nok til at en Clematis kan plantes i bedd, og det er jo så fint med noen klatrere inne i blandt.
Her er noen av mine Clematis.





Nå er tiden inne for såing og helga er satt av til det. Gleder meg til de første spirende.
Har dratt frem gamle hageblader for å drømme litt, hente tips og inspirasjon.
Ønsker alle en fortsatt fin uke og god helg.



9 kommentarer:

Ellea sa...

Å så vakre clematis. Jeg skaffet meg også noen i fjor og er spent på hvordan de har det. Den ene er litt sær, en sieboldi, så den får overvintre i drivhuset og har begyne å våkne til liv:)

smgj sa...

Nydelig. Tror jeg skal slå ned en bjørkestrange med noen korte greiner for å la dem klatre.

Anita sa...

Ååå det er vakkert med clematis! Utroligt mange forskjellige sorte det finnes også av dem etter hvert...
For to år siden plantet jeg en klematis ved siden av trollhassel treet mitt. Kan tru det ble fint. Trollhassel syns jeg er finest uten blader. Så om sommeren får en clematis med hvite store blomster klatre i "trolltreet" mitt...

asbjørg sa...

Ja,det finnes mange vakre klematis,selv har jeg ingen,men ikke utenkelig at det blir plantet en iår.
Uansett,deilig med blomsterbilder,våren kommer nærmere!

merethe sa...

Sukk.... klematisene ja. Her skal det også plantes flere klematis. De er så vakre. Blir veldig spennende å se hva som spirer til våren. Vil nok ha noen i krukker på terassen igjen. De ble så frodige. Nydelige klematis du har i hagen. Her skal det såes over helgen. Da skal alt settes opp. Bord og lys. Gleder meg veldig. :)
God helg kjære Vivi. Klem fra Merethe

Kathrine sa...

Klematiser er flotte! Har kjøpt så menge på salg hver høst, men det er jammen mange som har gått dukken også. Så vi får se i år når de kommer. Sola skinner og det drypper fra taket. Påskevær egentlig.
Ha en riktig fin helg, Vivi. Klem fra meg:))

Mariann S sa...

Åååå, nydelige Klematisar du har :) Kor eg gledar meg til vår no, er no ikkje vant til sånn langvarig vinter på mina kantar. Men klart det har vore ein knallflott vinter, eg klagar ikkje - men no er det vel snart vår vel ;) God helg til deg Vivi :)

Ninni sa...

Dette var en sober samling clematis :) Er det Piilu på det ene bildet? Min gikk dessverre ut i fjor, det var nok barfrosten før jul som var synderen. Jeg fikk den aldri til å blomstre med doble blomster om våren, tror nok jeg beskar den litt for godt...

Du har forresten et aldeles nydelig headerbilde! Lurer på hvor lenge det er til vi får se havene våre igjen jeg...

TurboLotte sa...

Hadde litt clematisdilla en periode, men så blir de bare spist opp av saksedyr..grrrr.