Gå til hovedinnhold

Pakke fra Ridabu

Det er ingen ting som er så koselig, som å få plantepakke i posten.
Elin Merethe - Livet på småbruket sendte med flotte pellis stiklinger og de hadde jo klart reisen kjempe bra.
I dag har jeg fått di i jord og nå står dem i stuevindu under plast og jeg håper indelig at dem roter seg.
Ellers så har det vært supert vær i dag og vi har grilla og kosa oss sammen med både morfar og farmor.
Håper på sol i morgen også. Det er mye igjen å gjøre i hagen, selv om jeg ikke kan gjøre alt jeg vil om dagen. Har nemlig fjernet noen føflekker på ryggen og det strammer godt bak der. Så noe voldsomme tak skal jeg vel ikke ta før stingene er fjernet.

Ønsker alle sammen en fortsatt fin helg.

Kommentarer

krepsemor sa…
Så spennende =) Jeg venter også på pakke med pellis-stiklinger! Har dere startet grillsesongen allerede? Her har det også vært fint vær, men litt kaldt likevel!
Føflekker er best å få bort, så slipper en å bekymre seg for de i hvertfall! Ønsker deg en fin helg!
Mariann S sa…
Kjekt med blomsterpakke i posten :)
Tenker det blir grilling her også i mårgå, om ikkje det blir bål nedi fjøra :) Godt med vår, ha ei fin helg Vivi :)
IngunnBW sa…
Det må ha vært en koselig pakke å få :) Håper de roter seg fort og vokser deg over hodet i sommer ;) Grillsesong? Brrr...her må jeg ha på vinterjakke og vanter på tur med hunden i dag...
God søndag til deg, Vivi :)
Ønsker deg også en flott uke, Vivi!
ASSA sa…
Så arti å få sånne pakker - og spennende å se om de kommer seg, de så veldig friske og fine ut da ;)

Ønsker deg ei flott uke!
Merethe sa…
Det ser ut som stiklingene synes reisen var grei. Jeg ser at det ikke er alle stiklingene som vil røte seg her hos meg. men noen blir det da. Lykke til vivi :) klem
Kathrine sa…
Artig med pakke! De får det fint til deg disse tror jeg.
Ønsker deg en fin fin torsdag. Klem:)

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne