søndag 26. juni 2011

Tiden for blomstring er endelig kommet

Nå er det endelig blomstring og flere og flere kommer for hver dag. Gjorde virkelig susen med sol og varme igjen, og jeg kan nesten se at hagen strutter og strekker seg mot sollyset. Håper det varer noen dager for nå er det mange planter som virkelig er på topp med blomstringa.
Rosene lar vente på seg i år og jeg vet ikke helt hvorfor. Den som er kommet best i gang er Louise Bugnet, den blomstrer fint på de tre jeg har i hagen. Moserosen har kommet med knopper, men resten har liksom ikke helt kommet igang. Rosebuskene i seg selv er frodige og flotte, men det mangler knopper - noen som kan forklare hvorfor? Det har vært litt lus på dem i år så i dag skal det kjøpes spray.

Her kommer bilder av Graniumene som blomstrer nå.

Og til slutt en av Pionene som ble kjøpt hos Pionmannen i mai. Veldig spent på hvordan denne er når det åpner seg helt. De andre pionene står i knopp enda, men fortsetter det med sol og varme så spretter dem snart også.
Ønsker alle en flott søndag.

4 kommentarer:

Vigdis sa...

Flotte geranier, Vivi! Flott å ha dem når ikke så mye annet blomstrer. Men som du skriver nå kommer mer og mer i blomstring! Noe å glede seg over hver dag.

Randines hageblogg sa...

Mye fint som blomstrer hos deg nå, geraniene var flotte.

Ønsker deg en fortsatt fin søndag!

krepsemor sa...

Så flotte geraniumer, og spesielt den først som er fyllt! Er det ikke herlig når alt bare eksploderer? Håper bare det varer lenge, så vi kan nyte så lenge vi kan! Kos deg i hagen, Viviann!

Kari sa...

Her var det masse nydelig å titte på. Tror ikke jeg har vært inne hos deg før. Legger meg til som følger, så finner jeg deg igjen. Ha en fin dag :)