Gå til hovedinnhold

Blooming fredag - Fotogenisk

Blooming fredag hos Roses and stuff, og tema er Fotogenisk!
Nå syns jo jeg at alle blomster egner seg på bilde, men her er den blomsten som jeg er mest fornøyd med når det gjelder fotografi!
Daglilje - Det finnes jo en haug med forskjellige dagliljer og alle er like vakre!
Dette er nok en helt vanlig sort, men flott er den i allefall.
Her er bilde som jeg er litt stolt av. Tatt sist sommer og er nok det første nærbilde jeg har tatt med kamera mitt.
Håper det blir mange flere i sommer, nå som jeg har fått litt gløden med å fotografere.

Har du lyst til å se flere bilder så klikk dere inn hos Roses and stuff!

Ha en super fredag!

Kommentarer

eli bella sa…
Den er så vakker. Våren er her nå, håper den er hos deg også. Ha en flott helg.
ulla laiho sa…
En sådan vacker daglilja du har. Och fina bilder också. Det är intressant med närbilder på blommor.
Anette sa…
De är vackra, dagliljorna, man jag tycker det är svårt att få dem bra på bilder. Tur vi är olika!
Ha en fin vårhelg!
/Anette
Gunilla sa…
En riktigt fin daglilja.
Vitt är en favoritfärg.

Ha en riktigt trevlig helg
Gunilla
Nydelig daglilje, du har all grunn til å være stolt av bildet.

Ønsker deg en fin helg
Stein sa…
Vakker daglilje! :-D
Kan det være en Hemerocallis "Ice Carnival"? Kjempeflott er den uansett.
Ha en riktig fin helg!
Stein
loftkroken sa…
Flott bilde :))
God helg til deg ♥

Klem Bente
Nydelig bilde av flott blomst..... God helg til deg og dine.
Leena sa…
Så fina bilder! En härlig mjuk färg som din lilja har.
Och så kul att du ville bli följare på min blogg, och jag vill ju gärna följa din fina också! Så kul med nya bekanta!
Leena
Zinnia sa…
Härlig bild på daglijan! Det enda jag saknar är doften. Jag önskar dig en härlig helg! Zinnia
Vilken vacker daglilja. Härlig färg.
Ha en fin helg.
Maria
Fin fina bilder, underbara.
Ha en härlig helg.
Vivian
Lotta sa…
Härligt fotogeniska bilder med läckra färger...
Ha en fin helg!
Lotta
Berit sa…
Vilken underbar bild på dagliljan...
Ha en alldeles underbar helg!!
Heisann!

Utrolig nydelig - og go' hælj til deg ;:OD)
carinaon sa…
Vilken söt blomma. Ljuvlig färg. Jag måste nog prova liljor.
Ha en underbar helg,
Carina

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne