Gå til hovedinnhold

En rask tur ut i den kalde vinden!

Det er surt og kaldt ute. Det blåser tvers igjennom meg om jeg våger meg ut, og jeg innrømmer glatt at jeg kjeder meg!
Sola gjør sitt for å tine snøen og det er stor forskjell i hagen i dag, enn det var sist helg.
Så noe er i allefall positivt.
Fortsetter sola, så kan jeg snart gå rundt på grusgangen i hele hagen.
Jeg våget meg ut en liten tur for å se hvordan det gikk med våririsen min.
Her er bildene som ble tatt i solveggen:
Nå er det kommet opp flere, men det var bare denne som blomstret.
Flott blåfarge!
Sjokoladeakeleien er i full gang.
Grønne blader er det alle steder, men litt usikker på hva det kan være!
Det er kommet langt i solveggen og jeg skulle ønske at jeg hadde satt ned krokus i høst.
Huske på det til neste høst da....
Ellers i dag har jeg ikke gjort stort. Fyrer i ovnen og holder godstolen med selskap.
Sønnen hadde lyst å bake, så da ble det sjokoladekake i langpanne.
Da har vi noe godt til kaffen i påska!
Lekte meg litt med kamera rundt i stua. Jakten på et godt motiv :)
Her er i allefall noen av bildene:
Lyshus, eføy og en søt jentedukke!
En kurv med lys og et pent kort jeg har fått av ei hagevenninne!
Snakk om å kjede seg...........
Håper ikke at denne vinden skal fortsette. Nå er det tredje dagen den holder på.
Kanskje det blir bedre i morgen, for da kan jeg gå på jakt etter flere motiver - ute!
Nede ved Mjøskanten skulle jeg ha vært en tur igjen, for å sett etter flere rare røtter og pinner!
Ha en fin lørdag videre!

Kommentarer

Ranten sa…
Jeg skjønner akkurat hvordan du har det. Går litt og trør selv også. Her var det faktisk snø på marken når vi våknet i dag! Skrekk og gru. Heldigvis ble den vekke i løpet av dagen men en kald og sur vind har "skremt" meg innendørs også. Så satser vi på søndagen? God helg!
Turid sa…
Fin liten iris :) Det blåser så ille at det går nesten ikke an å være ute, til og med trosten ute sliter i den sterke vinden. Innedag i dag på meg også, kaffe, pc, bok, strikketøy og det siste hagebladet. Hmmm, livet er ikke det verste man har og om litt er kaffen klar..... Kos deg i lørdagskvelden, så krysser vi fingrene for mindre vind i morra.
Tuaklem
loftkroken sa…
God påske til deg :))
Her sitter jeg å nyter lakris te fra Søstrene Grene
som datteren min hadde med fra hovedstaden :))mmmm

Bente klemmer ♥
Jeg blir helt satt ut hver gang jeg åpner bloggen din og ser forsidebilde. Hagen din ser helt fantastisk ut=) De våririsene er utrolig søte. Slike må jeg kjøpe til høsten. Jeg elsker Iris og har noen i hagen=) God påske til deg. Vibeke=)
Unknown sa…
Ja det blåser en sur vind fra alle kanter her også.
Men jeg har funnet meg ett lunt sted som jeg kan drikke kaffen min uten at den blåser ut av koppen.

Så fin Iris og det titter opp stauder og planter hos deg også ser jeg.

Ha en fin lørdag og så får vi håpe vinden roer seg til i morgen.
Marit.
Furulunden sa…
Deilig tid - og fine bilder. God påske!!
krepsemor sa…
Jeg kan trøste deg med at det ikke er stort bedre her, Vivi! Her ble det nemlig hvitt igjen, og det er tjukk sørpe på veien! Rett utrivelig å kjøre!Og det er meldt om mer snø...... Så fint at det spirer og gror ute i hagen din da! Våren kom fort hos deg, når den først hadde bestemt seg!
stallnilsen sa…
Så fine bilder , kjedelig når den vinden er plagsom, pleier og ha en iskaldt østavind her og, men nu er det stille og rolig, og sneen fortsetter og lave ned, men den er våt, så den tiner, men nu e det grått og trist ute, håper sola titter frem imorra, ha en fin helg, hilsen Lisbeth <,)
Leena sa…
Så fina bilder på vårens första blommor! Och din header är så fin, har du haft den innan? I så fall har jag inte sett den utan skyndat vidare till annat, men den är verkligen underbar!
Ha en skön söndag!
Leena
Ønsker deg og dine også en fin lørdagskveld og god påske.
Ingeborg sa…
Så koselige bilder:)

Fin påske til deg.
Linda sa…
det har vært hutrendes kaldt her i dag også, kun 2 grader nå i kveld... Man kan jo bli gal, særlig når solen skinner og det ser så deilig ut innenfra... Nydelige bilder:) Våririsen må jeg huske på til høsten:)
Helena sa…
Så rar lite korg med ljus.Luffarslöjd är så fint.
KRAM från mig!
Marit sa…
Nydelig iris! Ja, det har blitt kaldt nå ja. I natt var det 2,5 minus her. Ha en fin søndag! Klem fra Marit
Nydelig liten Iris i en sart blå farge. Her har det også blitt kaldere med vind.

Fortsatt god påske!
Margareth sa…
Det var en flott Iris! Her er det også masse som er på vei og vi gleder oss alle over våren som endelig er i gang! Ingen deiligere syn enn nye spirer som dukker opp av jorda som alt for lenge har vært dekket av hvitt snødekke!!
Det er ikke særlig med vind, men du kan jo glede deg over fine blomster som "spretter" opp...og god sjokoladekake til kaffen!
Ha en fortsatt god søndag!
Klem fra Kristin
Min Verden sa…
Jeg har holdt meg inne i dag pga iskald nordavind. Klematisen har fått på seg en glassklokke for at den ikke skal fryse mer enn nødvendig :) Det er så utrolig koselig med disse små spirene og våriris er noe jeg tenker at jeg må ha etterhvert. De er nydelige. Vi ønsker hverandre en god vår - uten vind :) - og god påske! Hanne
Wenche sa…
Oyoy, det spirer og gror...flott på denne tiden da vi har alt det grønne, og alt annet vakkert som vokser i naturen foran oss.:0) Flott har du det inne også ser jeg...:0)

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne