Gå til hovedinnhold

Jippi - nå har jeg også krokus!

Snøen smelter og under snøen skjer det ting!
Jeg prøver så godt jeg kan å hjelpe sola, og kaster utover litt snø både her og der.
I dag 27.mars tok jeg disse bildene:
Kaprifolen kommer igjen så det suser!
Mange nye blader er på vei.
Ei rose som står i solveggen har helt tydelige tegn på liv.
Like spennende hver vår om rosene har klart seg!
Denne lille hvite skjønnheten har kommet siden søndag. Det er ikke så mange krokuser jeg har, men denne er trofast og kommer igjen hvert år!
Jeg sto lenge å beundret denne :)
Ikke alltid like lett å huske hva som kommer opp og på hvilket sted, men dette må være en våriris! (eller?)
Ser ut som en månerakett klar for utskyting!
Det skjer veldig mye der sola står på hele dagen, for alt dette har skjedd siden søndag.
Må nesten følge med for hver dag nå, for det skjer så fort når det først skjer.

Utenfor døra mi så skjer det også flotte ting:

Tulipanene som jeg kjøpte siste uke har åpnet seg. Jeg hadde nok ikke trodd at dem skulle åpne seg så fort, for dem har jo stått ute om natta.
Men du og du, hvor skjønne dem er!
Det ble en kaffekopp ute i solveggen i dag også, før det kom for mange skyer.
Temperaturen er god så veranda døra står fortsatt oppe.

* * * * * * *

Jeg har hatt min siste behandling på albuen min i dag, og satser på at den er helt frisk til over påske. Da er det på'n igjen for fult på jobb.

Sjokkbølger gjorde nok susen :)

Ønsker alle en fin tirsdagskveld!

Kommentarer

Krokusen var utrolig søt der den stod, tulipanene også...og de andre blir nok flotte å se på ettersom våren skrider frem.
Ha en fin-fin kveld!
Klem fra Kristin
Leena sa…
Härligt! Nu kommer det att gå så snabbt hos dig ... allt hinner ju blomma under sommaren ändå.
Ha det gott! /Leena
eli bella sa…
Ja, nå er våren hos deg. Kos deg videre.
loftkroken sa…
Herlige innlegg du har :))
Flott med slike mennesker som kan glede seg stort over en liten søt krokus ♥
Håper virkelig den albuen din blir helt bra ♥

Koselig kommentar du la inn :))SMILER

Klemmer Bente
Ranten sa…
Koselig at vårblomstene titter fram i hagen din! helt klart en våriris du har der :)Jeg kan også gå sånn i timesvis og glede meg over det som blomstrer. Er ikke det helt normalt?!
stallnilsen sa…
Så fine vårbilder fra hagen din, det e bestandig så spennede og se ka som kommer opp av bedene hvært år, her e all sneen borte, bare litt is igjen, håper det regner bort imorra, før det kommer kaldere vær, som d e meldt i helga.
Ha en fin kveld, hilsen Lisbeth :Ø)
DEilige vårblomster, Vivi. Lykke til med albuen!
Marita sa…
Herlig! :D Fine krokusen.
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Så flott våren har kommet til deg ! Må være deilig :-) Dette er den beste årstiden!
Inger Marie sa…
Så fine vårtegn hos deg...og det skjer i rekordfart...så en må passe på..:))
Godt og høre at armen blir bedre:))
Ha en fin uke videre..i sola:))
krepsemor sa…
Iris reticulata på vei opp der, ja! De ser skikkelg kule ut! Herlig med litt vårstemning hos deg også nå! Og så bra at albuen er såpass bra også! Nyt våren, Vivi!
Mariann sa…
Ja, er det ikke kjekt når det begynner å sprette opp i bedene.
Deilig tid vi har framover nå.
Kjekt at krokusen har begynt å blomstre hos deg, nå går det bare fremover med våren!
Turid sa…
Deilige vårbilder :) Fint armen blir bedre også, det er irriterende med en kropp som ikke er helt med, særlig med hagesesongen foran seg.
Ha en flotters onsdag, Vivi.
Tuaklem
Gitte sa…
Sikke nogle smukke billeder og hvor er det dejligt når de spæde skud titter frem af jorden. En dejlig dag til dig...glæder mig til at følge med her ;-)
Anette sa…
Grattis till första krokusen! Man blir alltid lika glad för de där första vårblommorna. /Anette
Linda sa…
Så herlig med våren:) Bare å glede seg:)
elle-melle sa…
Ja, er det ikke fantastisk deilig å se at det er liv også dette året. Våren er en fantastisk tid og gleden over hver eneste lille spire er like stor hvert år.
Håper rosen din har klart seg, og alt tyder jo på det etter som du ser tydelige tegn til liv.
Her er krokus og våriris ferdige for dette året, så nå kan jeg glede meg over dine.
Mia sa…
Otrlogit så myket som spiral når snøn går vekk. Det blir fina iris av de knoppene :)
FO - 2 sa…
Fine og fargerike vårgleder. :)
Nyt synet!

God helg!

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne