Gå til hovedinnhold

What a beautiful day!

Nok en dag har vi hatt et supert vær på Lillehammer!
Og det har smelta mye snø, siden jeg sist var ute i hagen på runde.
Helt inntil veggen, der hvor det har vært snøfritt ei stund, titter det nå opp nye spirer!
Fantastisk herlig følelse.
Det er ikke mye som skal til for å glede et hagehjerte!

Her er det Riddersporer som titter frem igjen. Disse må ha kommet nå en av de siste dagene, for disse så jeg ikke på sist leting!

Flere av Pionene mine har også begynt å våkne til liv igjen!
Jeg er så spent på disse i år. Dem ble kjøpt av Pionmannen i fjor, men kom liksom ikke helt til sin rett pga sein planting og masse regn.
Dette er vakkert!
* * * * * *
I dag når jeg gikk rundt på leting i store gummestøvler og kamera, så falt tanken meg inn, hva tror nabo'n?
Jeg snakker med meg selv, og det gjør jeg om jeg er inne eller ute. Og når jeg så disse pionspirene sto jubelen høyt i sky!
La meg nesten ned i snøen for å forevige dette flotte skue!
Og der i sidesynet mitt får jeg se at nabo'n følger med. "Ærsj, har han ikke skjønt det enda, så kan det være det samme", tenkte jeg!
Han er helt sikkert misunnelig!

Men at jeg er et pussig syn når jeg er ute på mine rare vandringer, det er jeg fullstendig klar over!

* * * * * *

Når jeg først er i så flott vårmodus, så startet vi grillsesongen i dag!

Veldig godt med grillmat!
* * * * * *

Litt pynting ble det også tid til i dag!

10 pk med stemor til 50,- på Plantasjen - ja, hvorfor ikke :)

Så nå ble det koselig på sitteplassen bak huset også!

Det er jo der vi sitter nå på våren, og det er der kaninene har uteburene sine også!

Jeg liker litt dill dall blandt krukkene!
Jeg må bare huske å ta dem inn til natta, for nå som det er så klart på dagen,
så blir det kaldt når kvelden kommer!
Håper sola vil være med oss i morgen også!
Ønsker alle en fin lørdagskveld!

Kommentarer

stallnilsen sa…
Så koselige bilder, kos dæ i det fine vår været dokker har, her har det snedd i dag, ,men det spirer nu løker her hos mæ og, selv om vi har dårlig vær, sant som du sier, man blir så glad av og gå i støvler og snakke med plantene hehe :)'

Ha ei fin helg, hilsen Lisbeth ;O)
Hilde sa…
Så deilig! Mine stemor har stått ute i både 2,3 og 4 kuldegrader, og det går helt fint, men sikkert lurt å herde de først... I morgen skal jeg frem med hagesaksen - det er mye å rydde siden lysten forsvant litt for fort i høst...
Hilde
Unknown sa…
Litt må vi underholde naboene med ;) Er også spent på en peon kjøpt hos samme mann for 2 år siden.Det spirer mer for hver dag.
Ha ei fin helg,her regner og blåser det igjen.
Susanne sa…
Så härligt när det börjar spira i trädgården ;))) Jag funderar också på Dahlia men vet inte om jag orkar gräva upp dem inför vintern ;)
ha en mysig kväll
kram susanne
Så flink du er til å pynte, jeg har litt å lære der :-)
jeg tror nok at naboene mine lurer på hva jeg driver meg når jeg ligger langflat for å ta bilder.
Trøster meg med at de venner seg til det :-)))))
loftkroken sa…
Hi hi,du e jammen morsom :D
Har det undeholdende naboen skjønner
jeg ;))Herlig
Kjekt med spirer som dukker opp :))

Klemmer Bente
Underberget sa…
Så gøy å se at det spirer fram hos deg også:-) Med innlandsklima varer jo vinteren lenger på Lillehammer, men til gjengjeld har dere jo gjerne veldig fint om sommeren også da:-) Ha en fortsatt fin kveld, klem fra Berit.
Blomsterguri sa…
Jeg ble så fascinert av logo-bildet ditt at jeg nesten ikke kom videre :-) Nydelig!!! Ja, nå er det smeltevær og det vises på alt som venter på våren. Kos deg i hagen og ha en fortsatt god helg!
Marita sa…
Jaja, da har naboen gratis underholdning :)
Stemor tåler vel en støyt av kulde om de er herdet. Tenker jeg må plante litt mer jeg også, er jo så koslig med blomster ved uteplassen.
Ha ei fortsatt fin helg!
hagen vår sa…
Jeg kjenner meg sånn igjen i dine beskrivelser av hagevandringer.
Tante Titti sa…
Nydelige bilder - og godt for oss som fortsatt har en god del snø å få litt inspirasjon og en påminnelse om at det kommer en vår her i Midt-Norge!
Liker bloggen din og legger meg til som følger, for her var det mye fint å se, og masse inspirasjon for ei skal skal til å lage en helt ny hage!!
Ønsker deg en fortsatt fin helg!
Titti-klæmm!!
Asbjørg sa…
Heldig dere er som har vær til å være ute i,hos oss i trøndelag høljer det ned døgnet rundt!Håper bare det blir bedre til påske!
Ranten sa…
Du får huske på det mens du går der i hagen og snakker med deg selv, at du er i godt selskap med ganske så mange andre hagegale rundt i det ganske land :)Jeg synes for min del at dette høres helt normalt ut :)Og praktiserer det så ofte jeg har muligheten!
Martin sa…
Det jeg hadde tenkt å si etter å ha lest dette innlegget, er allerede sagt :)
Jeg legger bare til at pionrøtter fra pionmannen er verdt prisen. Jeg har fått super kvalitet fra han.
Unknown sa…
Ja det er helt utrolig nydelig vær ,
riddersporer har jeg sett kommer med skudd her også.
Flotte bilder ,og grillmat så godt ut nam det blir nok muligens det til middag her i dag.
God søndag ,klem fra Marit.
eli bella sa…
Så fine bilder, her har vi også sol og vår. Jeg har en peon som aldri blomstrer, men den får stå der i tilfelle, ikke vet jeg. Ha en flott søndag.
Inger Marie sa…
Hei Vivi:)..så fantastiske vårdager hos deg også...jeg har jobbet de siste dagene og ikke kunne vandre rundt med gummistøvler og kamera...skulle så gjerne hvert ute:)
Naboer som "ikke har forstått det"...ja de er det noen av...:)

Ønsker deg en fantastisk vårsøndag i lillehammer:))
Härliga sommarbilder!
Turid sa…
Deilige våren :) Har vært sørpå i helga,der var det vår der... Vi kjem da etter vi og... etter hvert.
Krokusblomster når jeg kom hjem, lykkelig ble jeg.
Nydelig uke til deg.
Tuklem
Vanella sa…
Takk for hilsen på bloggen min!
Det er så fint å snakke med seg selv. da vet en at en blir forstått, og at en snakker med et klokt menneske! :-)

Mine stemorsblomster har stått ute i to uker nå. De har ikke vokst så mye, men de nikker til meg hver dag. Så for meg har det vært en fin start på sommerens uteliv.

Ønsker deg en fin ny uke!
Tins roser sa…
Så herlig at snøen smelter også på Lillehammer...Det er bare å kose seg, for mer sol skal det bli. Og nå ser jeg sola er i ferd med å titte fram, og flere skudd i krik og krok dukker nok opp!

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne