Gå til hovedinnhold

Hagerapport fra meg 11.juni 2012!

I efta har jeg virkelig kosa meg ute!
Jeg har stulla litt i drivhuset, luket litt og plantet ut både stokkroser og revebjeller!
Jeg er helt i min egen lille verden når jeg holder, snakker med meg selv og plantene og er skjønt enig i at til neste år blir det fint i hagen. Da skal alle dem jeg planter ut nå blomstre, men først skal alle revebjellene fra i fjor gjøre jobben!

En lite runde i hagen til slutt ga disse bildene:



Endelig kommer dillpionen min. Denne har jeg ventet lenge på!


Akeleiene har begynt showet sitt og snart kommer det flere!


Martagonliljene er snart på trappene også.



Her er noen oversiktsbilder.


Dette er bedet bak lysthuset!


Her er det liten blomstring enda, men flere planter er snart på tur.
Blå ridderspore og frøstjerne og jammen tror jeg det kommer en pion snart også!
Her er vi nedenfor garasjen.


Bak lysthuset igjen, men helt inntil veggen. Her er det snart valmuer og 4 pioner som har store knupper. Den svarte Fritillarian min står også her.


Helt i enden av bedet inntil veggen av lysthuset står Japanske lønna mi, den er så flott på fargen!



Noen bilder fra kjøkkenhagen også.
Salaten har virkelig kommet seg.


Purreløken som jeg satte i går, står fortsatt oppreist :)


Nå i skrivende stund så har himmel åpnet seg og det øser ned.
Det gjør så godt for hagen og de nye plantene som har kommet i jorda i efta!


Dette var en liten stemningsrapport fra hagen min i dag!
Nå er det kvelden, for jeg merker hagejobbinga på kroppen.

I morgen kveld har Fagforbundet invitert på middag, for oss som var i streik.
Så det blir koselig!

Kos dere alle sammen!

Kommentarer

Hemmavid sa…
Hej!

Visst är det en härlig tid just nu när alla vackra blommor kommer!?

Härliga, somriga bilder. Förstår att du myser i din fina trädgård!

Kramen Jenny
Oi, så koselig=) Dillpionen var skikkelig lekker, og du har tatt et veldig bra bilde av den. Artig med jernstanga med krukkene på=) Jeg vil se mer!=))) Fin ny uke til deg. Vibeke
Ranten sa…
Så flott og frodig! Hadde vært morsomt å se hagen din en gang :)
Så mye fint og spennende du har i bedene dine! Klem
Anne sa…
Du har en eventyrhage Vivi..
så mye fint og spennende.
Nyter hvert besøk her hos deg.
kos deg på middagen i morgen.
klem Anne
Underberget sa…
Takk for titten i hagen din, nå fikk jeg tips til noen stauder jeg må ha:-) Ønsker deg en riktig fin tirsdag og kos deg på middag i morgen! Jeg skal også møte kollegaer til sommeravslutning på kommunens regning, det blir kos.
Unknown sa…
Så frodig det er blitt i hagen din ,så mange artige planter har du har.

Det er ideelt vær for planter å planting og slett ikke verst for oss tobeinte heller.
Det er godt å høre at andre små prater med seg selv også ,,for da vet jeg at det er normalt he he,,

Ha en fin dag , Marit.
Rekkehuset sa…
Så fint det er hos deg Vivi! Du har virkelig fått plass til mye, og jeg fikk masse inspirasjon da jeg var hos deg:-) Klem fra Hanne.
Herlig! :))
Ja det er mye glede og terapi "å holde på" i hagen! Arbeid og nytelse går hånd i hånd... ;)
FLotte bilder du viser. Men jeg lurer på hva den hvite blomsten på det øverste bildet heter... Jeg har en blå og en cerise. (Svenske navn: bergklint og rödklint.)
Ha en fortsatt god hagedag!
Vigdis sa…
Ble begeistret for dillpionen din. Ser veldig frodig og velstelt ut hos deg!
Vakker Dillpeon i lekker farge. Så fint det blomstrer i hagen din nå.
hagen vår sa…
Så frodig og fint det er i hagen din, Anne
Det er så avslappende å vandre i de nydelige hagebloggene...se at det gror og at dere er så ivrige, gid jeg hadde samme iveren!
Nydelige bilder fra deg.
Klem fra Kristin
Turid sa…
Så fint hos deg nå :) Blir helt mo i knærne. Kommer gjerne på vandring en dag det passer for deg, jeg tar også imot besøk om det er interesse for det.
Klem fra Turid (Tua)
Anette sa…
Ser fint ut :-) /Anette
Unknown sa…
så fint du har det!! med en nyanlagt hage som ikke er frodig alls blir jeg så imponert! Lekker hage!
Inger Marie sa…
Frodige og flotte bed du har:)..må være deilig å rusle rundt i planteverden og bare nyte alt som spirer og gror:))
Hei.

Du venter vel på smykkene du vant, regner jeg med. De er nå på vei. Beklager ventetiden. Har stått klart til sending noen dager, men glemmer den på vei ut døra.

Håper du gir meg et hint når de ankommer. Håper de faller i smak.

Klem Mona C
Sunniva sa…
Masse fine bilder fra hagen din. Heldig du som fikk ordentlig regn, her begynner det å bli tørt. Håper du kosa deg på middag.
Ha enfin kveld.
evelyn sa…
Så nydelig din dillpeon er! Jeg trodde trådpeon og dillpeon var det samme,men ser nå at de er helt forskjellige!
Laura sa…
Så mye fint du har i hagen din :)
God helg til deg og dine! klem fra meg
Leena sa…
Vilken vacker trädgård du har! En del blommor känner jag igen men en del är nytt, tack för titten och inspirationen!
Ha en skön helg!

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne