Gå til hovedinnhold

Hagevandring 29. juni 2012!

I går kveld tok jeg noen oversiktsbilder i hagen.
Tenkte å vise dere hvordan det var i hagen min pr. i dag 29.juni 2012!

I dag regner det, og jeg har heldigvis fått gjødsla.
Så nå kan plantene kose seg med helgegotteri :)

Her er bildene - god tur!


Vi starter i innkjøringa og nederst i hagen.


Denne steinkanten ligger helt ned til veien.


Videre opp igjen så kommer vi til den ytterste delen av hagen.
Denne grusstien fører opp til lysthuset og videre til drivhuset.
Gressplenen til høyre...


..fører inn her.


Jeg står fortsatt på samme plassen, men har snudd meg rundt.
Her er det nye bedet hvor vi tok grantreet.


Så snur vi oss litt i dansen igjen, og ser opp mot drivhuset.
Den stammen i bedet tilhører et Lønnetre - herregud, det blir svært. Lurer på hva jeg skal gjøre med det?
Er jo egentlig litt fint også, men....


Nå har jeg gått litt lenger opp grusstien og sitter nå på trappa opp til lysthuset!


Men der kan vi ikke sitte for lenge, for vi skal jo videre.
Stien fører til drivhuset.


Her er vi kommet frem til den hvite benken. Her sitter jeg også mange ganger.
Titter og ser, nyter og koser meg :)


Vi kan godt sette oss litt ned, for nå nyte.
Skal ikke stresse når man er på hagevandring.


Nå begynner revebjellene å blomstre!

Nei, nå må vi videre og vi går forbi drivhuset og stopper ved portalen.


Her ser dere grusstien går ned til venstre, det er ut portalen. Vi skal til høyre for da kommer vi til....


..baksiden av lysthuset og bakerste del av hagen.
Her ser dere rosebua med Lykkefunn. Den er forøvrig besatt av knupper, så den kommer til å bli fin etter hvert.

Videre innover gressplenen, så kommer vi..


...helt innerst i hagen.
Bak stigen har jeg for det meste Hosta, for der skinner ikke sola før godt ut på efta'n.


Nå er jeg på andre siden av rosebua og ser inn i veggen til lysthuset.


De røde valmuene står fortsatt fint.
Dette er det bedet som får mest sol, og hvor det er tørt hele tiden.


Her ser vi det fra en annen vinkel.
Baksiden på huset og det lille dukkehuset, som er blitt kaninbolig.

Nå må vi nyte litt igjen.


Jeg har to slike planter i hagen, og jeg så i går at dem kan deles.
Hurra, tenkte jeg da. Dem lyser så flott opp, må bare vente til etter blomstring.



De fleste Pionene står med knupper og jeg håper dem sprekker snart.

Ja, det var hagerunden hos meg. Håper du hang med hele veien, for det ble mange bilder denne gangen!

Ønsker alle en kjempe flott fredagskveld.
Jeg skal på dame-/vin aften og kose meg!

Kommentarer

Unknown sa…
Ja nå må vi sette oss ned og skrive litt , så artig tur dette var da for her var det mye fint og spennende.
Du har en super flott hage Vivi ,nydelige blomster og planter rundt en hver sving , sti og vei.

Takk for rundturen og titten jeg er imponert.
Klem fra Marit.
hildeg sa…
Så frodig og fint! Og misunnelsesverdig lite plen...
Leena sa…
Tack för titten, så härligt allt ser ut! En trädgård att njuta av med alla sinnen!
Ha det gott i din trädgård, och önskar dig lagom med solsken och regn, inga stormar ... !
Så koselig hage du har. God helg !
Takk for en flott tur i hagen din! Så fantastisk flott! Jeg er nektig imponert:o)

Go helg!
Heleneklem
Anne Kari sa…
Håper du koser deg på dameaften, for jeg storkoste meg på rundtur. Tusen takk :) Klem fra Anne Kari
Nora sa…
Du verden så frodig og fint det er hos deg! Massevis å se - takk for titten!

Håper du får en fin helg i hagen!

Klem/Nora
Kjempeflott hage, mye vakkert å feste blikket på her. Tydelig at du har lagt ned adskillige arbeidstimer eller skal vi kalle det kvalitetstimer, heller? Takk for omvisningen.
Oj, oj vad fint du har det. Så många härliga slingrande gångar. Tack för den fina rundvandringen.
Ha en skön helg.
Kram Maria
Ingrid sa…
For en vidunderlig hage! Så masse flott å se! Hvor stor er hagen din?
Marit sa…
Så flott hage du har! Jeg er også virkelig imponert over alt du har fått til. God helg! Klem fra Marit
Vigdis sa…
Oi, her bugner det! Så flotte bed du har! Og lite plen, det er bra -)
Marianne sa…
Så koselig og spennende hage du har, Vivi. Takk for titten. Ser virkelig det gjør seg med stier med singel også. Tror jammen jeg skal grave opp noe av plenen. Da blir det jo plass til flere bed også :-) God helg!
Margrethe sa…
Hagen din virke så stor, og med så mange flotte bed. Velstelt og frodig. Ikke rart du setter deg ned og nyter inn i mellom.
Oi, oi, oi, så frodig og fint. Jeg digger hagen din som bugner over=) Kjenner jeg gleder meg veldig til min blir like bugnende. God helg til deg=) Vibeke
Frk. Anemone sa…
Tak for en dejlig rundtur i din have. Du har indrettet den meget flott.
Rekkehuset sa…
Åh, det er så FINT hos deg Vivi! Også ser det så stort ut når du viser det sånn:-) Riktig god helg!
Monica sa…
Tack för en härlig trädgårdstur, det glädjer mig alltid att få en sådan guidning i bloggvärlden. Ha en koselig kväll och helg, kika gärna in hos mig, kram Monica
Takk for en nydelig tur i hagen din. Det er kjekt å ha hagegale venner på nett som tar oss med inn i hagene sine:) Det første jeg tenkte når jeg så disse bildene var "Den hemmelige hagen" Den ser så spennende ut med stier og rom som du har laget. Virkelig inspirerende! Ænsker deg en flott helg. Klem Ellen.
Ranten sa…
Er du sikker på at det ikke er en park du har, og ikke en hage?! Nydelig :)
Unknown sa…
sikle sikle....Lekker hage!!!!
God helg:)
Merethe sa…
Skulle vært en tur i hagen din og tittet nå Vivi. Det er jo så frodig hos deg. Ja det bare tyter opp planter over alt :) LEKKERT!! Jeg gleder meg masse til dere kommer også Vivi. Da skal vi støpe. Blir spennende å se hvordan former du har fått tak i. Har et stort støpeprosjekt jeg skal begynne på etter at Rikke har reist. Så får jeg se hvordan det resultatet blir. Ønsker deg en super duper lørdag tross skyer og litt regn. klemmer Merethe
evelyn sa…
Tusen takk for at jeg fikk bli med på "hagevandringen" i hagen din!
Ikke noe er som å starte dagen med en hagevandring, gjerne før jeg har fått servert frokost til resten av familien og de lurer på hva som er såå viktig på PC'n.
For en hage og for en frodighet! Takk for turen!

Ha en flott helg!
Gitte sa…
Jeg har sagt det før, men siger det igen...du har altså en super hyggelig have med mange hyggekroge og snoede stier WOW...tak for turen...god helg...klem
Frøya-Heidi sa…
Så fint å få være med på rundtur i hagen din :-) Kjekt å få se helheten en gang i blandt også.

Jeg lurer på hva den hvitblomstrete planten på bilde nr 15 er?
Takk for turen =) Det var litt av en innholdsrik hage du har! Godt du har plasser hvor du kan sitte å nyte alt arbeidet ditt når det slår ut i full blomst.

Ønsker deg en flott sommerdag!

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne