Gå til hovedinnhold

Portal med duft!

Det er Kaprifolen som fyller hagen med søt duft!
Jeg har holdt på å luke i bedene rundt portalen, og det er en himmelsk duft som kommer.
En herlig kveld i hagen med sol og sommervær!


Lykkensportal!
På den andre siden har jeg også en Kaprifol, men den er så liten enda. Jeg har også plantet en Flammentanz som forhåpentligvis skal slynge seg med røde roser.


Vakker blomst!



Det begynner å bli noen gamle tørre greiner, men det går jo ikke ann å klippe den slik den er nå. Jeg er veldig redd for å ødelegge den, så jeg lar det bare være.


Skikkelig blomsterflor!


Her ser dere den andre siden.
Jeg flyttet den dit for 2 år siden og da klippet jeg den helt ned. Nå kommer den igjen veldig tett og fin, så kanskje til neste år så blomstrer det på den andre siden også.

Det er har vært deilig ute i efta og kveld.
Jeg har kost meg veldig!

Håper du også har hatt en fin efta og kost deg i hagen!



Kommentarer

Så vackert med kaprifol på din portal. Känner doften ända hit:).
Nu fick jag en idé om att flytta min kaprifol till rosenbågen.
Ha det gott.
Kram Maria
Oi, den portelen er superfin=) Dette var jo et fantastisk skue. Liker de Kaprifolene som lukter best. Har en som ikke lukter, og den er heldigvis fin å se på. Vibeke
Marianne sa…
Så vakkert, Vivi.
Susanne sa…
Så fint att ha den på en portal, har också en kaprifol men beskar den för ett par år sedan, i år blommor den igen ;))
kram susanne
loftkroken sa…
Heeeelt nydelig ♥
Frøya-Heidi sa…
Heldig du som har slikt duftbombe i portalen! Veldig tett og blomsterrik var den også.

Minner meg på at jeg kanskje skulle klipt min ned, for å få mer fylde..

Fortsatt god sommer!

(Jeg måtte på med termodressen i bhg i dag!).
Hvor er din kaprifol stor og smuk farve den har. Jeg elsker også duften af kaprifol :-)
Sunniva sa…
Fantastisk duftportal! Kaprifolen din er så frodig og fin, med så masse blomster. Herlig!
Håper det blir flere fine hagedager med masse sol:-)
Unknown sa…
Min er mere rød,blomstrer senere på sommern men svak duft.
Din ser himmelsk ut :)
kos deg i hagen :)
Mariann sa…
Nydelig blomstring på din kaprifol! Duft av kaprifol, det er virkelig sommer for meg.
Ranten sa…
Berre lekkert! Den kaprifolen var virkelig flott! Vi har bare den vanlige viltvoksende, men den er flott den også :)
Herlig!! Duften av kaprifol slår det meste!!

Ang. lupiner; ja, jeg tenkte jeg skulle ta noen frø:o)

Heleneklem
Turid sa…
Åhh kaprifolduft er jo en av de beste duftene i hagen. Misunner deg denne portalen, selvbygget?
Ha en flott onsdag.
Vigdis sa…
Det var en flott kaprifol. Min er ikke kommet i gang enda.
Rejen sa…
Kaprifolier er bare skønne..;-D

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne