onsdag 15. august 2012

Det blomstrer fortsatt!

Vi er midt i august og det er fortsatt fin blomstring i hagen.
Noen liljer er ferdige, mens andre nettopp har kommet. Jeg har plantet noen liljer i skyggen slik at jeg har blomstring litt lenger.


Denne står i full sol, og er nok blitt litt bleika av den grunn.
Landini


Denne sprer en herlig duft i hagen.


Titt - titt, her kommer jeg.
Hvite liljer er veldig flott.


Veldig klar og fin i fargen sin!

Dagliljer kommer det også flere av, og enda er det noen som står i knupp.


Denne har ikke helt kommet, men jeg måtte bare ta bilde av den.


Denne blomstrer for første gang i år, og jammen er denne blomsten stor.


Selvsådde valmuer holder fortsatt på.


Endelig kan moserosen Christata blomstre uten regn.


Phlox - denne er lys lilla, men bilde ble for lyst.


Rosen Blue Moon


Hjelm - en kjempe flott staude.


Jeg har pyntet litt med det som jeg støpte.
Dette fuglebadet er det jeg fikk av Merete. Det som jeg støpte er ikke ferdig herdet enda.

Jeg holder nå på i hagen, men det går mest i luking og plukking av visne blomster.
Snart må jeg klippe ned stauder, som er flittige til å så seg selv.

Også har jeg et lite nytt prosjekt på gang i hodet mitt. Mon tro om det blir noe av....

Ha en fin kveld alle sammen!

14 kommentarer:

New Dawn sa...

Så nydelig det blomstrer hos deg. Likte godt den lys lilla floksen din selv om den nok var litt blek på det bildet.
Om du vil bytte med noe som jeg har må du bare si fra :-)

Ruben sa...

Flotte blomster! Jag gillar när dagliljorna har den där trumpetformen som dina har! Vilken härlig gul färg!!

Ha det gott!
/Ruben

Sabelhagens Olivlund sa...

Vad det blommar hos dig!! Underbart!! Många fina liljor och dagliljor du har.
Ljuvlig vallmo.
Ha det gott.
Kram Maria

Anne Marit sa...

Så fine liljer du har! Særlig den hvite!! Det hadde vært noe til det hvite bedet mitt som må utvides til høsten/våren! Håper på mange gleder i hagen ennå... Ha en fin kveld! Klem Anne Marit

Ranten sa...

Den mørke liljen din var griselekker :)

Asbjørg sa...

Mange fine liljer her,den hvite var spesielt lekker!Mye annet fint også!

MarJE sa...

For ei flott bløming du har i hagen din no. Og så mange flotte liljer. Lekkert!!
Så søtt det var hjørnet med støyperier :)

Marit sa...

Så mange flotte liljer og dagliljer du har! De gir så mye glede på sensommeren. Klem

Vigdis sa...

Ah, så flotte liljer! Tenker det dufter godt i hagen din.

Marita sa...

Flott blomstring hos deg enda ja :) Du har kjempefine dagliljer. Jeg synes mine er så "møkkete" i fargen. Hadde sett for meg at de var litt klarere.
Ha en kjempefin dag! Klem

Bille sa...

Ahh, jeg MÅ ha flere liljer i feriehagen! Kanskje jeg skal prøve noen på skyggebalkongen også... Flott farge på den hvite!

ZielonaMila sa...

Beautiful collection of flowers, such views are giving much joy. I am greeting

Trine sa...

Spent på hva slags prosjekt du sikter til! Nytt bed på gang?

Ellen sa...

Så mange vakre liljer du har! Og de selvsådde valmuene var bare himmelsk vakre! Nyydelige roser og floks..sukk så vakre:) Utrolig flott det du har laget i betong:) Fuglebadet ble bare lekkert! Ønsker deg en kjempefin helg. Klem fra Ellen.