Gå til hovedinnhold

Blommig fredag - "Opp og ned"

 
Jeg har funnet vinglasset og satt meg godt til rette i godstolen.
Det er fredag og helg.
Det er fyr på ovnen og det er ro i huset.
Frøkna er endelig hjemme etter ei uke på skoletur til Tyskland.
Da kan mor slappe av og senke skuldrene :)
Og hva er bedre da enn "Blommig fredag - Opp og ned"
 
Jeg var nok litt usikker hvilken bilder jeg skulle velge, men her er i allefall mine bidrag:
 
 
Strå i vannet, som strekker seg både opp og speiler seg ned

 
Dette er vel mest ned - tror jeg :)

 
Her er det vel også ned, men en gang i tiden så var den oppe.
 

Opp og ned i Slottsparken.
 
Har du lyst til å se flere "Opp - ned" bilder så trykk dere inn på bloggen
 
Ønsker alle en flott fredag!
 

Kommentarer

stallnilsen sa…
Ja, kos dæ masse med dine kjære, her blir det loff og ræker ikveld, med gullrekka på nrk :=)

Fine bilder, det med anda var spesielt fint ;)

Hilsen Lisbeth :)
Leena sa…
Men vilka fina vardagsbilder, upp och ner! Jag gillar speciellt ladan som har kollapsat, vilken historia! och så gillar jag ju killen som står så upp och ner, på händerna. Den som kunde göra det ändå ...
Ha en skön helg! Leena
Ingrid sa…
Flotte bilder! Syns alle passet veldig bra på "opp og ned"!
Og gröss og gru; för jeg vet ordet av det har vel jeg også en "fröken" som drar ut i verden. Kan forstå at det er godt å ha henne hjemme igjen!
Håper dere får en fin helg nå da!
Høres ut som du har satt deg godt tilrette og nyter fredagskvelden og tanken på frihelg....nyt den!

Jeg har som vanlig jobbehelg. Ca 3 av 4 helger jobber jeg, også denne, forrige helg og neste.
Anette sa…
Mmmm, vilka njutbara bilder. Jättefina.
/Anette
Ranten sa…
Morsomme bilder :) God helg Vivi!
Unknown sa…
Herlige bilder Vivi .
Kos deg med fredagskvelden det har du helt sikkert fortjent.

Klem fra Marit.
Ha, ha! Kul tolkning av upp och ned. Fick nästan lust att stå på händer själv (jag låter bli, bryter nog ett ben eller två). Trevlig helg!
Vigdis sa…
Flott tolkning av temaet! Gamle forfalne hus har stor utstråling. Ha en riktig god helg!
Skönt att sitta och mysa i soffan vid brasan:). Vilka härliga upp och ner bilder! Gillar anden i vattnet:)). Och den fallfärdiga stugan. Tänk den som kunda stå på händerna:).
Ha det gott.
Kram Maria
Vackra bilder och fin beskrivning av en skön fredag. Ha en härlig helg!! Marie
Inger Marie sa…
Flott tolkning Vivi:)
Kos deg med "fredagsmys"..og god helg til deg også:))
Nora sa…
Så fine bilder og flott tolkning av temaet.
Ha en fin helg!
Klem!
Härliga och kul bilder.
Ha en go helg.
Vivian
Ingmarie We sa…
Så härliga foton! Och liljorna på din header är helt underbara. Ha en fin helg.
Marit sa…
Flotte bilder og flott tolkning av emnet. De gamle husene som sakte faller fra hverandre er litt vemodige. Ha en fin helg! Klem
Gunilla sa…
Vilka fina bilder.
Härlig tolkning av temat.

Trevlig helg
Merethe sa…
SÅ herlig det nederste bilde var :)ja han har en liten plass i hjertet mitt han ;) Vakkert bilde av sivet i vannet. OG stilig av anda...og det gamle huset...et par slike stokker skulle jeg hatt :) Vakre. Ha en flott helg kjære Vivi. Klemmer Merethe
Vilka jätte bra tolkningsbilder. Vad skönt det låter med fredag , soffan mm.

Kram
Gela sa…
Vilket fint bidrag. Önskar dig en fin helg/Gela
Vilken vacker tolkning! Bilderna är helt betagande! Ha en fortsatt trevlig helg! :) Mia
Martin sa…
Fine bilder, og bildet av tømmerveggen er i særklasse. Et knallbilde.

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne